Te donker !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenniZvb

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2003
Sinds een tijdje is m'n beeldscherm een beetje te donker.. Bij gewoon windows doet die het wel goed.. mijn bij Quake III bijv. zet ik de Lichtheid zo hoog mogelijk.. maar is het nog te donker.. is er misschien ergens een instelling waarmee is de lichtheid bij de spellen kan regelen? Ik heb een Nvidia kaart..

Een eeuw

Duurt het een eeuw hier ofzow voordat iemand je vraag beantwoord!? :confused:

Re: Een eeuw

Geplaatst door DenniZvb
Duurt het een eeuw hier ofzow voordat iemand je vraag beantwoord!? :confused:

Ja, wat denk je nou zelf zeg? Niet iedereen is hier non-stop aanwezig hoor en diegene moet maar net een oplossing weten.

Heb je een beeldscherm met een "mode" functie? Dus een knop op je beeldscherm waar "mode" op staat? Zoja, moet je daar maar eens op klikken en kiezen voor een lichter contrast. Dit is niet hetzelfde als de contrast instellingen die je ook in een ander menu kan vinden hoor (voordat iedereen dat mij even duidelijk gaat maken). Deze functie wordt ook meestal weergegeven in zo'n beeldscherm menu als contrast-schema. Zo'n contrast scherma kan overhoop gegooid worden waardoor de "spellen + video modus" een andere contrast weergeeft dan de "windows mode", das iig in mijn geval zo. Wie weet is dat bij jou ook zo?
Kan je toevallig nog even het type beeldscherm en videokaart posten?

EDIT: veel spellen zijn ook expres donker. Quake III staat niet echt bekend om zijn heldere omgevingen :confused:....

In de console het volgende opzoeken cq veranderen, staat standard geloof ik op 0.
r_ignorehwgamma "1" will make the screen brighter.

Bij mijn nvidia drivers gaat het zo: beeldscherminstellingen/geavanceerd/die tab met de nvieuw dinges/nvieuw/apparaatinstellingen en dan op kleurcorrecties klikken.

Daar kun je de kleuren en de helderheid veranderen.
hop it worx.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan