Te gebruiken woorden in een tekst marrkeren en aanduiden welke gebruikt zijn of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgyboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Beste Allen,

Moeilijk om de vraag op de juiste manier te stellen,
Mogelijk moeilijk of onmogelijk om op te lossen?

Het is namelijk zo,
we hebben een aantal woorden (kan 1 woord of soms 3 woorden zijn) die we ALLE
moeten verwerken in een tekst.

Graag had ik verschillende teksten gemaakt waar ik kan zien welke woorden gebruikt zijn en welk niet.

Kan dit?

Zo ja, hoe?

Alvast bedankt,
Groeten Georgyboy

Bijlagen

wat een leuk probleem. helaas geen idee hoe je het zou moeten oplossen

Dit is geen probleem,

doch kan dit opgelost worden ?

of blijft het bij een uitdaging ?

Alles kan opgelost worden, dus ook dit probleem. Alleen: hoe gestandaardiseerd moet het worden? Je gebruikt een deel van je tekst als zoekwaarden (geen losse woorden, wat het een stuk makkelijker zou maken overigens), maar die tekst staat niet afzonderlijk van de rest van het document. Idealiter zou je de zoekreeksen in een ander document willen hebben, zodat je in het ene document de zoekreeksen hebt, en in een ander de tekst waarin je moet zoeken. Eventueel zou je ook nog met secties kunnen werken, zodat je één sectie hebt met de zoekreeksen en de rest van het document met de door te zoeken tekst. Of een tabel of tekstkader met de zoekreeksen.

Zoals het document nu is opgezet, wordt het een behoorlijk ingewikkelde klus. Ik heb al wel een beetje zitten klooien, en er is wel wat te bedenken, maar niet op basis van je huidige document.

Bedankt voor je reactie OctaFish,

Kunnen we als de bovenste woorden weerkomen in een tekst deze dan markeren
als ze in een tekst voorkomen? of zo iets ?

Groeten,

Daarmee doe je niks aan het probleem, dat de te zoeken tekst niet onderscheidend in je document staat. Dus hoe moet de procedure die je nodig hebt weten welke tekst in welke hoedanigheid moet worden gezocht/gemarkeerd?

Bedankt voor je bijstand OctaFish,

Ik denk dat ik dit een beetje té ver gezocht heb

Groeten,
Georgyboy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan