Te groot probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenniZvb

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2003
Ik wil graag de temperatuur meten van mijn moederbord.. Ik weet dat je Del moet drukken bij opstarten voor Bios, en dan health ........
Alleen heb ik dat health niet.. betekent dit dat ik geen temperatuur kan meten? ik heb geloof ik een Intel celeron 1 ghz processor .. en mijn moederbord was ook iets van III.. (lijkt me logisch)

Wat moet ik doen? Updaten van bios? zo ja, hoe weet ik welk moederbord ik heb. Of kan'k niet temp'en ?

Dank je!

kan je niet meer en betere info geven. Als je eens exact merk en modelnr van je MoBo geeft kunnen we al meer vertellen. Verder zou je zelf eens moeten kijken in je MoBo handeiding...

Zie je wel iets van ''Hardware Monitor'' staan in het bios?

Daar moet je wezen , denk ik...

Gebruik gewoon een proggie onder Windows, bijvoorbeeld SpeedFan of MBM.

het kan ook zijn dat je geen sensors op je mobo hebt (zoals ik)

Dan kun je helaas geen temperatuur meten... (ook niet met een bios-update of software zoals speedfan...)

Hoe weet ik wat voor moederbord ik heb? et is er geloof ik 1 van Intel Celeron III.. Maarja.. met deze info kan'k hem niet updaten

Laatst bewerkt:
Een moederbord gemaakt voor de Pentium !!! bedoel je. Maar daar zijn we niks verder mee. Of je moederbord tempsensors heeft (waarschijnlijk wel) kan je maar op één manier testen: SpeedFan downloaden en kijken.

Neej, kijk bijlage..

Bij speedfan, zegt die:

I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked VIA VT82C596 SMBUS at $5000
Scanning ISA BUS at $0290...
SuperIO Chip=Winbond W83977EF
Scanning SMBus at $5000...
Found ST317221A (16,8GB)
End of detection

Bijlagen

• nothing.jpg
    nothing.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 14
Een gewone kamperthermometer niet, om de simpele reden dat de sensor (meestal) te dik is.

Naja.. ik zorg gewoon dat ik wat Coolers koop.. waar moet je op letten bij een goede cooler.. bijvoorbeeld:
Dimensions: 80 x 80 x 25 mm
Rated Fan Speed: 1400 - 3000 RPM
Air Flow: 14.3 - 30.3 CFM
Power Consumption: 12 V, 0.16 Amp.
Noise Level: 13 - 26 dB
Connection: 3 Pin Molex

of

Intel Celeron up to 2.2 GHz
Intel Pentium III up to 2.2 GHz
AMD Duron up to 2.2 GHz
AMD Athlon 1.6 GHz
AMD Athlon XP 2600+
Fan Dimension: 80 x 80 x 23 mm
Heat Sink Dimension: 80 x 64 x 40 mm
Overall Dimension: 90 x 82 x 73 mm
Rated Fan Speed: 2500 RPM
Power Consumption: 1.4 Watt
Noise Level: 20 dB
Air Flow: 26.0 CFM
Weight: 385 g
Thermal Resistance: 0.36 °C / Watt
incl. koelpasta

zijn deze goed, of niet?

De eerste is enkel een fan, de tweede is een heatsink + fan..

Maar zolang je systeem niet instabiel is ofzo, zou ik de situatie lekker zo laten.

Nouw.. ik koop gewoon die 2de.. kost toch maar 10 euro ofzo.. en in de zomer kan het hier op zolder nog wel es heet worden.. gelijk een lekker brieske :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan