Te hete CPU met nieuwe koeler!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bambina

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2005
heej,

Ik heb een Intel Pentium 4 3.2 Ghz processor die gemiddeld tussen 48 graden staat, na gamen iets boven de 55 graden.

Nou heb ik het overclockt met 20%(3.36 Ghz) en turbo aangezet, en ik heb vandaag nieuwe koeler voor gekocht( http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/7700_AlCu.jpg ). Normaal zou de koeler het aankunnen, maar als ik de pc opstart dan staat de temperatuur gemiddeld op 55 graden, en als ik speel dan stijgt ie bijna tot 65 graden.

1 keer is de pc al uitgevallen, en ik wil het zelfs met 30% overclocken, wordt dan 3.64 Ghz, maar dat nu even niet natuurlijk.

Enig idee waardoor het komt? Alvast bedankt.

ps: kijkje van hoe ik het nu heb met 20% overclock en nieuwe koeler(pc is stabiel, alleen msn en xfire enzo aan):

CPU temp: 52 c
MB temp: 41 c

CPu fan: 1875 rpm
Power fan: 1988
chassis fan: 2678

Te hete CPU zonder koeler

ik heb idd een regelaartje , die bij de koeler zat. En die had ik op zn hoogst staan.
Nu heb ik het er tussenuit gehaald, en de kast is ook open, de temp staat nu na 5 min op 48 graden. Maar ik moet wel bij zeggen dat ie zonder regelaar wel een herrie maakt.:(

temp

hoeveel moet de gemiddelde temperatuur eigenlijk zijn bij mijn processor?

Ik vind dat gemiddeld temp. normaal met een spel..

Hij viel wel uit tijdens spelen van COD2:confused: dus ik neem aan dat temp minder moet zijn :p

Ik heb ook itel pentium 4 deze werdt 70 C en deze viel niet eens uit en heb nu een nieuwe koeler en deze is nu onbelast en geeft nu 41 C aan.

dat moet ik dus ook hebben, zo'n temperatuur:eek: Ik ga morgen eff nieuwe ventilatortje erbij halen. En dan airflow goed regelen, kijken wat er dan gebeurd. iig eff knutselen

btw: omdat de CPU koeler nu op zn hardst draait heb ik de CPU nu 30% overclockt, en hij geeft 52 c aan, terwijl de kast zels openstaat. Dus de temp zal wel boven de 60 stijgen asl ik ga spelen...

je moet de kast dicht doen voor de airflow.
wat zijn de temps dan ? :)

Als je de koeler vervangt zou ik de computer eerst de computer aan te zetten , dan kan jemakkelijker de ventilator los halen, je kan het ook met een haardoger doen om dat vet wat er tussen makkelijk tot smelten om het van van elkaarhalen.

Ik ben nu aan het downloaden van een film dan geef de temp. nu 48 C aan,

Ik heb paar weken geleden de pc zelf in elkaar geknutselt, voeding is 400 watt en is nieuw.En ik heb koelpasta erop ja:cool:. Ik heb de pc net gestart en speedfan geeft dit aan:

Fan 1: 1815 RPM (Chasiss Fan)
Fan 2: 2123 RPM (CPU fan)
Fan 3: 2657 RPM (Power Fan)

Temp 1: 39C (MB)
Temp 2: 53 C (CPU)
Temp 3: -47 C (??)
HD0 : 40 C

Ik heb vanmorgen 1 ventilator voor in de kast gebouwd(blaast koude lucht erin), 1 achter(blaast warme lucht uit), daarna paar minuutjes GTA SA gespeeld. Temp kwam regelmatig weer tegen de 65 graden aan, en pc liep vast of er kwam een foutmelding, of spel werd vanzelf afgesloten(niet alleen bij gta sa):(

Wat moet ik nou nog meer doen om een lagere temp te krijgen?:confused:

Als je wilt blijven overclocken

Eerst een vraag, heb je de core spanning op gevoerd, om hem stabiel te houden ?

En ik denk dat het alleen goed te doen is met een heatpipe (het meeste werk) of met water koeling.

Eric.

P.S. Dat zijn de enige twee die de warmte direct naar buiten brengen. Dus zonder de temp in de kast te verhogen.

Hmm, na dit gelezen te hebben.
Hoeveel koelpasta heb je erop gesmeerd?
Zit de heatsink wel goed op de CPU(recht)?
Je geeft aan fan's gemonteerd te hebben, waar zitten die precies in de kast?
Die lucht erin blaast voor onder in de kast en die warme lucht afvoerd achter boven in de kast?
Hoe zit je met de kabels, zijn die een beetje opgeruimd, zodat je airflow in de kast vrij kan bewegen?

welk moederbord heb je eigenlijk,
zie ik niet staan, en niemand vraagt het...:confused:

want wie beweerd dat een tempratuur sensor 100% werkt?????
heb zelf eens een geval gehad was mijn amd64 3500+ 80 graden, maar ik kon de heatsink gewoon aanraken, voelde eigenlijk een beetje koud aan zelfs.
nou dat zijn dus sensoren die niet echt 100% werken!!!
ik had dit geval met een ASUS moederbord,je hoort het wel vaker trouwens

succes:thumb:

oja en even over je cooler he...
is niks mis mee, super ding,:thumb: zalman draait sowieso met een lager rpm.
en als de cpu warmer word gaat hij harder draaien (let maar eens op)
das mijn ervaring..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan