te hoge beeldscherm resolutie ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten850

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Hallo mensen,

Ik had net XP geinstalleerd op een nieuwe 2e hands computer, het werkte prima alleen de pictogrammen waren te groot dit wou ik verhelpen door de resolutie in confugratie scherm te weizigen, draaide de resolutie vlink open en toen gaf de 17" acer monitor aan dat hij de input niet ondersteunde! ik heb een safe start van windows maar dit werkte niet :confused:
help mij!

greetz

Krijg je nou het beeldscherm niet meer aan of wil je de buraubladpictogrammen wijzigen kwa grootte

ik krijg het scherm wel aan en als hij aan het booten werkt het prima totdat het scherm met de windows laad balk verdwijnt en hij gewoon alle overige dingen zou moeten laden, dan geeft het scherm aan dat hij de input niet ondersteunt!

nog steeds niet gellukt

hey, het aanzetten zonder scherm en vervolgens met scherm heeft geen
uitkomst geboden ook veilige start heeft geen resultaat opgeleverd! :(
help mij!

@groentje1 haha was ik net mee bezig! ik heb het uiteindelijk als volgt opgelost:
Ik had even de monitor van mijn vader gejat en deze via VGA aangesloten, dit gaf alsnog hetzelfde resultaat.
In laatste hoop had ik nog ff een DVI kabel opgesnord! toen sloot ik de monitor van mijn vader op met deze kabel aan en toen lukte het eindelijk! ik vind dit wel heel raar, kan iemand verklaren dat die wel via DVI werkte maar niet via VGA? en ook blijf ik het raar vinden dat het op deze manier moet! het zou toch eigenlijk ook ergens in de boot moeten kunnen? naja opgelost dus, en morgen verder sleutelen aan mijn nieuwe racemonster! bedankt voor jullie hulp en meedenken :)

Ik weet niet hoe het komt dat het met de dvi kabel wel lukte maar ik had in het begin hetzelfde probleem als jij toen ik een nieuwe pc kocht waren alle pictogrammen twee keer zo groot toen keek ik achterop de monitor daar stond een resolutie toen ik had de computer op die resolutie ingesteld en toen werkte mijn monitor gewoon normaal samen met de computer en hij werkt nu nog misschien als jij de computer op de resolutie instelt op de resolutie van de monitor die je eerst gebruikte dan zou je je eigen monitor moeten kunnen gebruiken en gewoon goed moeten werken met het normale beeld

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan