Te hoge ping

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noedel

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
Goedenavond,

De situatie is zo: normaal heb ik ongeveer een ping van 20/30ms. Maar iedere avond, als er hier in het netwerk, een extra pc aangaat, en gaat downloaden (gemiddeld 50kb/s), schiet mijn ping naar de 300/400ms. Als ik zelf iets download, gaat de ping nauwlijks omhoog. Wij hebben hier de Wanadoo family abonnement, met 18Mbit down en 1Mbit up, dus ik neem aan dat dit gewoon zou moeten kunnen?

Weet iemand wat er mis is?

BVD
Noedel

Weet je zeker dat de pc alleen maar met 50 kb aan het downloaden is? Doe eens een pathping naar de servers waar je normaal naar pingt, dan zie je ook de statistieken per hop. Mischien dat er nog iets achter zit.

Het kan ook zijn dat je netwerkkaart veel netwerkverkeer genereert, welke protocollen heb je allemaal geinstalleerd? Je kunt eventueel het tcp/ip protocol opnieuw installeren.

Bekijk ook eens of er geen trojan op zit. Met netstat kan je zien welke verbindingen de pc heeft, en tcp/ip view doet dat grafisch.

hangmat zei:
Doe eens een pathping naar de servers waar je normaal naar pingt, dan zie je ook de statistieken per hop. Mischien dat er nog iets achter zit.

Hoe doe ik dit?

hangmat zei:
Het kan ook zijn dat je netwerkkaart veel netwerkverkeer genereert, welke protocollen heb je allemaal geinstalleerd? Je kunt eventueel het tcp/ip protocol opnieuw installeren.

Ik zie bij mijn Wireless LAN card 2 protocollen staan: AEGIS Protocol(IEEE 802.1x) v2.3.1.9 en Internet-protocol(TCP/IP)

hangmat zei:
Bekijk ook eens of er geen trojan op zit.

Een trojan die geactiveerd als een andere pc in het netwerk op internet gaat? :confused:

hangmat zei:
Met netstat kan je zien welke verbindingen de pc heeft, en tcp/ip view doet dat grafisch.

Watte :confused:

Hoi,

Een pathping doe je in de dosbox, dan pathping intikken met de website of ipnummer erachter waar je naartoe wil pingen.

tik eens pathping /? in, en je krijgt een "summiere" uitleg. Je kan ook even via een zoekmachine zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan