Te hoge temperatuur!

Status
Niet open voor verdere reacties.

aqualife

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
hallo,

Ik heb een probleem met de temperatuur van mijn laptop. Als ik deze namelijk gewoon op tafel zet worden de CPU en Core temperaturen veel te hoog! (± 85 Graden)
Als ik de laptop dan op een dik woordenboek zet zodat het ver van tafel verwijderd is word het al beter. Maar nogsteeds niet optimaal. (± 65 graden)

Ik heb een Hp pavilion dv5 (Info)
Wat kan ik aan deze temperaturen doen, behalve de koeling e.d. stofvrij maken? want dit heb ik al gedaan! En is dit erg slecht voor de computer?

mvg,

aqualife

Je zou kunnen proberen je pc te "undervolten". Heb ik zelf ook gedaan. Mijne is van een max temp van 80 graden naar 65 gegaan. Hier is een handleiding hiervoor te vinden.

Overigens uiteraard op je eigen risico, maar volgens mij kan er niet veel misgaan als je de handleiding gewoon volgt ;)

Hallo

Persoonlijk zou ik het volgende controleren.

Soepele zuivere werking c.p.u. fan .

Zuiverheid c.p.u. koelblok

Het stofvrij maken doe ik persoonlijk d.m.v. luchtdruk (compressor) , en dit in de tegenovergestelde richting v/d normale airflow.

Blokkeer de ventilator d.m.v. cocktailprikker o.i.d. om motherboardelektronika niet te beschadigen.

Voor bovenstaande handelingen dient het toestel niet te woorden geopend...

Indien nog steeds te hoog :

Portable openen en het volgende controleren :

Is de thermisch geleidend pasta tussen koelblok/c.p.u. core niet versteend (desnoods vervangen)

Uiteraard verkort een te hoge werktemperatuur de levensduur v/d p.c.

Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een plaatje van de onderkant. Ik kan maar heel weinig open maken om goed schoon te maken. :confused: Alleen die witte stukken maar....

Ik geloof dat je met een schroevendraaier en een beetje handigheid meer kunt schoonmaken dan die witte vlakken. :thumb:
Heb je nog garantie misschien?

hahah ja ik heb alle schroefjes los gedraaid, maar het was niet mogelijk om dat gehele zwarte stuk los te halen :o

garantie heb ik nog heel lang ja. laptop is, nou... half jaar oud misschien...

Zal niet verder gaan schroeven etc. Eerst maar eens zorgen dat je hem misschien kan inruilen of dat ze die laptop kunnen fixen voor je (gratis hopelijk).

Hallo

Mits je zelf vermeldde : "Wat kan ik aan deze temperaturen doen, behalve de koeling e.d. stofvrij maken? want dit heb ik al gedaan! "

Ging ik er logischerwijze van uit dat er geen garantie meer was....

Uiteraard zou je deze beter wel moeten claimen , en niet zelf aan beginnen , mits het blijkbaar nog niet lukt om deze te openen.

Peter

ok. bedankt voor de link.

Ik ga eerst even dat undervolten proberen, mocht dat niet genoeg zijn, ga ik er serieus over denken zo´n ding aan te schaffen.

Man, ga nu toch gewoon terug naar je winkel!
Dit is veel beter dan er zelf aan bezig zijn.
Dit is een fout waar je persoonlijk niets aan kan doen, dus zullen ze het wel voor een prijsje of gratis repareren.

Ik zou er nog niet zelf aan beginnen.
en hp gegarandeert dat deze goede service bieden. nog nooit van horen klagen!
ik zou echt naar de winkel gewoon gaan.

..... dan ben ik dat ding 6 weken kwijt, en dat kan ik ook niet hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan