te lage downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

petert

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Beste Helpmijvrienden,

Graag jullie aandacht voor het volgende,
ik heb een payserver genomen, smsusenet, en die heb ik onder de server in grabit gezet. hij doet wel downloaden maar ik kom niet boven de 500 kb/sec uit en dat terwijl speedtest een snelheid van 1028kb/sec geeft. hoe kan dit??? en kan het zijn dat grabbit dit reduceerd?? zodra hij begint met downloaden piekt hij nl. even naar de ruim 1000kb/sec om vervolgens gereduceerd word naar 490kb/sec.

Alvast hartelijkdank voor jullie medewerking.

Petert

Nou spoed cursus internet download snelheid:

Als je download van een server, ongeacht welke, is de download snelheid altijd afhankelijk van deze server waar jij dus van download. De speed test is ook afhankelijk hiervan maar daar je een down speed test doet bij hun, hun er voor zorgen dat de verbinding als het ware helemaal schoon en perfect is, zal je dus (hun) maximale snelheid bereiken en deze is ook afhankelijk van jouw provider. Maar je mag er echt van uit gaan dat deze zich wel houd aan hun max download snelheid waar jij voor betaald.
Als je dus via een grabbit achtig progje werkt, geld hier het zelfde. De snelheid is volledig afhankelijk van de 1: aantal uploaders 2: vrijheid op de file 3: de snelheid die de server voor die file weg geeft (de 1 betaald meer als de ander waardoor je meer rechten hebt) Je moet het zo zien. Een grabbit prog zal ten allen tijden de snelste manier zoeken om jouw bestand binnen te krijgen. Er zijn wel wat manieren om het iets te verhogen binnen een grabbit achtig progje, maar dit is dus danig minimaal te verwaarlozen en afhankelijk van heel veel verschillende factoren.

Als je meer vragen hebt, dan stel je ze maar.

grtjs jjw

@JJw het gaat hier zo te zien over downloaden bij nieuwsgroepen met een payserver en niet P2P dus :1: aantal uploaders 2: vrijheid op de file 3: de snelheid die de server voor die file weg geeft (de 1 betaald meer als de ander waardoor je meer rechten hebt) Je moet het zo ect ect ect gaat hier niet op !

@petert welke payserver heb je en hoeveel MB download bij die server?
Hoeveel MB download is de snelheid van je internet abbo?

Dat je de volle 20 mb niet haalt is normaal, zelfs als beide (internet server en payserver) 20 mb zijn.
Dit ligt voornamelijk aan de aftstand tot de centrale, ik lig bv 2 1/2 Km van de centrale en ik haal een download van rond de 1400KB met grabit en eweka.

Ook is bij bv chello bekend dat die de snelheid van downloaden bij nieuwsgroepen afknijpt!

Heb je al een ander nzb programma gebruikt zoals newsleecher of altzbin ??

Edit; ik zie nu dat je smsusenet als payserver hebt,,,,,,,,,,, daar ligt het zeker aan welk je hebt want neem je voor een hele dag krijg je maar rond de 2 - 5 mb download!! als de (zoals ik het zie ) de volle 20 mb wilt is het maar voor een uur of 2 !

.

Laatst bewerkt:
Ook is bij bv chello bekend dat die de snelheid van downloaden bij nieuwsgroepen afknijpt!

Dat is een veel gemaakte fout.
Er wordt niet geknepen op de snelheid van downloads. Andere protocollen wordt voorrang verleent :)

Laatst bewerkt:
Mijn internet verbinding is, Type abonnement: Kabel Premium
Downstream: 4.096 kbits/s (4,0 Mbits/s)
Upstream: 512 kbits/s (0,5 Mbits/s)
ik gebruik ftd en als downloader grabbit ik heb nu ook een nieuwe server, tweaknews.nl.

Ik begrijp niet wat er nu anders is. ik heb in ons vorige huis(bij casema) met een soortgelijk abb. met een snelheid van ruim 900 kb/sec

Wat doe ik verkeerd????? Help....

Groetjes Petert

Dank je wel mensen, nu weet ik tenminste hoe het zit.
jullie zijn weer geweldig.

Groetjes Petert

Nou en zo heeft ieder zijn uitleg voor wat allemaal op het zelfde neer komt haha.
:thumb::thumb::p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan