te lage max resolutie onder windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonesie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft een hp compaq 6720s laptop waar onlangs windows 7 op is geinstalleerd. Nu heeft ze 2 zwarte balken aan weerszijden van het bureaublad. Dit komt omdat windows een max resolutie aangeeft van 1024. Dit terwijl haar beeldsherm 1280 breed is. Zoals gezegd geeft windows max 1024 aan, dus ik kan de resolutie niet hoger zetten. Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?

Groetjes,
Fabian

Zijn de chipset drivers al geinstalleerd? (De drivers van de laptop, kan je vinden op de website van de fabrikant)

die kan ik op de website dus niet vinden. Alleen voor vista en xp, maar niet voor 7

er zit een intel 965 express chipset family in, die windows blijkbaar niet herkent (staat een geel uitroepteken in apparaatbeheer).

Je kan de vista drivers proberen. Als dat niet werkt, zal je terug moeten naar Windows Vista. Dan word 7 gewoon niet ondersteund.

Als je de drivers neemt voor Windows XP en die installeert in de compatibiliteits modus van Windows XP SP3, dan kun je die gewoon installeren onder/in windows 7. En dan zijn die zwarte balken weer weg ...

zou je kunnen uitleggen hoe je die dan precies installeert inde compatibiliteitsmodus?

ik heb het geprobeerd, maar ik krijg de setup niet gestart onder xp sp3. Dan nog krijg ik een foutmelding

Die krijg ik zelfs als ik iets voor windows 7 probeer te installeren, wat ik van de intel website heb gedownload. Dan krijg ik de foutmelding:
this computer does not meet the minimum requirements for installing the software.

Laatst bewerkt:
Al eens gekeken vai Windows update, en dan bij Optionele updates? Meestal bied Windows update zo drivers aan voor je pc of laptop. Zou kunnen dat dat bij die laptop ook het geval is.

Misschien is dit al eens gezegd maar ik weet wel dat er een reso 1024x1280 bestaat, dus neem ik aan dat 1024 de hoogte is en 1280 de breedte. Zet een de volledige reso op de site (...x...x... of 1920x1080x32 of HOOGTExBREEDTExDIEPTE)

Reso = Resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan