te lage resolutie! videodriver installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

truijan

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
13
Hoi,

ik wou gisteravond windows XP herinstalleren maar eens XP opnieuw ingeladen, werd ik met nogal wat problemen geconfronteerd...

het grootste probleem is dat windows XP mijn monitor niet herkent. Ik zit nu dus met een standaard beeldscherm en ik kan geen nieuw stuurprogramma toevoegen of wijzigen. De resolutie is amper 640x480 pixels! Ik heb geprobeerd de juiste driver te vinden op internet (mijn scherm is een acer AL1914) maar die is niet te vinden (wel AL1912 gevonden). Ik weet trouwens niet hoe ik die driver dan moet installeren!

Kan iemand me helpen? Zou het een optie zijn om mijn oud 15" scherm te installeren waarvan ik wel de drivers heb en nadien pas mijn nieuw TFT scherm?
Alvast van harte bedankt!!!
 
Het ligt niet aan je beeldscherm drivers maar aan je videokaartdriver die niet geinstalleerd is. Dus dien je daar naar op zoek te gaan
 
wat voor videokaart heb je?
 
heb geen idee... zit nu niet thuis en kan het niet checken maar waar kan ik dit vinden? onder apparaatbeheer?
 
Als jij thuis ben en je gaat de computer opstarten krijg je heel snel links boven aan te zien hoe je videokaart heet ( dus hou je vinger bij de pause knop) druk de pauseknop in en schrijf het rustig op. Daarna kun je via het WWW de driver DL. Anders moet je even de kast openmaken en kijken wat er op de videokaart staat.
Onder apparaatbeheer kun je het ook doen/wijzigen.

Heb je geen cdtje van je videokaart?:confused:
 
ik vrees dat ik geen CD'tje heb, neen...
als dit je iets wijzer maakt: de PC die ik heb is een Medion (Aldi-product) die ik in november 2003 gekocht heb. Misschien gebruikt Medion telkens dezelfde videokaarten en weet je welke?!
 
vermoedelijk heb ik een Medion MD 8080 XL: weet iemand welke videocard driver ik dan nodig heb? ik dacht een ATI Radeon 9800 XL maar zeker ben ik niet. Waar vind ik die driver? En hoe installeer ik die?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan