te lange bestandsnaam gedownload

Status
Niet open voor verdere reacties.

valairski

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2006
Berichten
23
Hallo!!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen...
Telkens als ik een bestandsnaam download die te lang is (en die daarnaast weggeschreven wordt op c:>documentssettings\administrator\applicationdata\azureus\downloads\...), kan ik dit niet afspelen, bewerken, kopiëren, verwijderen,... niets dus. Ik denk dat het iets te maken heeft met het aantal tekens of zo. Ik heb nu ondertussen al heel wat van die bestanden (en respectievelijke map) waar ik niets kan mee doen...
Ik heb in het begin van het jaar mijn computer getweakt, misschien heeft het daar iets mee te maken?

alvast hartelijk bedankt!
 
Neen, ik kan niets doen met de bestanden, zelfs de naam niet veranderen.
 
voordat je download kan je ze toch aanpassen?
 
ja, maar de bestanden staan er nu al... maar in het vervolg zal ik dat wel doen. groetjes dries
 
Je kunt ook in het register, deze sleutel aanpassen, of maken, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem\\NtfsAllowExtendedCharacterIn8dot3Name,
deze zou dan op 1 moeten staan.

En deze op 0, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem\\NtfsDisable8dot3NameCreation
 
Je kunt ook in het register, deze sleutel aanpassen, of maken, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem\\NtfsAllowExtendedCharacterIn8dot3Name,
deze zou dan op 1 moeten staan.

En deze op 0, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem\\NtfsDisable8dot3NameCreation

Kheb dit geprobeerd, maar het lukt niet, de eerste waarde bestaat niet (NtfsAllowExtendedCharacterIn8dot3Name)...

En als ik alleen de tweede waarde verander (naar nul, het stond op 1), dan ik nog steeds niets doen met die hele lange bestandsnamen...

Het is wel heel ambetant, want ik heb veel lange bestanden staan waar ik niets mee kan doen..., zelfs niet verwijderen

Help mij aub!
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem, deze sleutel opzoeken, en onderstaande waarde, als D_Word aanmaken.

NtfsAllowExtendedCharacterIn8dot3Name, en de waarde op 1 zetten.
 
Snap er niets van, is het bestandssysteem FAT32, of NTFS?, of is er ooit geugraded van 98 naar XP?
 
Snap er niets van, is het bestandssysteem FAT32, of NTFS?, of is er ooit geugraded van 98 naar XP?

Ik kan daar niet op antwoorden... Waar kan ik deze info ergens vinden op mijn computer?
Ik heb windows XP, sinds ik deze computer gekocht heb (zo'n 3 jaar terug...)
 
Ik kan daar niet op antwoorden... Waar kan ik deze info ergens vinden op mijn computer?
Ik heb windows XP, sinds ik deze computer gekocht heb (zo'n 3 jaar terug...)

Hallo! Ik heb ondertussen gevonden welk bestandssysteem het is: NTFS...
 
Opgelost!!

OEF!! Het probleem is opgelost, en het is eigenlijk heel simpel:

1 open in verkenner c:\ , (Venster A)
2 open het venster waar de probleembestanden in staan (Venster B)
3 versleep de mappen met probleembestanden (venster B) naar het venster van c:\ (Venster A)
--> naar het schijnt behandelt hij de bestandsnamen dan op een andere manier, en ja... het werkt, nooit op gedacht, maar heeeel simpel!
 
Snap er nog steeds, geen jota van:confused: , maar als het is opgelost:thumb: , kun je dat rechtonder aangeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan