te lange bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Ik heb een kopie van mijn harde schijf op mijn NAS geplaatst, echter ik kreeg een foutmelding.
Ik wilde het back-up proces opnieuw doen en de oude (deels gelukte) back-up verwijderen.
Het grootste gedeelte kreeg ik netjes verwijderd, maar er blijven helaas wat zaken achter.

Ik krijg nu telkens de foutmelding dat ik het bestand niet kan verwijderen omdat de bestandsnaam te lang is. Helaas gooit de personal cloud bij een back up een enorme lading mappen erbij.

Ik heb heel internet doorzocht, allerlei programmatjes (unlocker, lockhunter, renamer etc etc etc.) geprobeerd, dit forum doorgelezen (het schijnt een nogal veel voorkomend probleem te zijn).

Ik heb een windows 8.1 pc met daarop aangesloten een personal cloud (Seagate) en op die personal cloud een extra externe HD

Een aantal bestanden heb ik al weggekregen door de voorgaande mappen te hernoemen, zodat het totaal een kortere bestandsnaam wordt met minder dan 260 tekens, maar een bestand is nog steeds te lang en die kan ik niet hernoemen.

Situatie is dus PC - Netwerk - Personal Cloud - Samsung (usb) - hernoemde mappen van 1 t/m 16 - internet snelkoppeling met de lange naam

Ik heb inmiddels wel begrepen dat het mogelijk is om via DOS te verwijderen, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee, dus wie kan me daarbij helpen?

Alvast bedankt

64 bits pc: Als je DOS box installeert kun je Norton Commander (een DOS verkenner) gebruiken.
32 bits pc: probeer Norton Commander direct anders toc dosbox installeren.

Of booten vanaf een stick of DVD met een live Linux versie, (die je dus niet installeert) er zijn zoveel voorbeelden te googlen.....

Dank je! Het is gelukt met Norton commander (WinNc 7.0.0.0 – A Norton Commander Clone for Windows). Ik kon hem meteen gebruiken zonder dosbox.
Geweldig programma zeg, deze laat ik staan voor de toekomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan