• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Te lange formule EXCEL (=ALS(....;....;ALS(....;....;ALS(....enz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gouwtje

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2012
Ik heb een excel file gemaakt maar kom er niet uit met de formule.
Deze wordt te lang bevonden door excel.
Ik heb verschillende keuzelijsten gemaakt en in de laatste moet hij zoeken naar de waarde van de cel ervoor.
Voor de duidelijkheid heb ik de file erbij gedaan.
Het gaan erom dat de gele cel de juiste waarde moet krijgen, en dat ligt eraan of er gekozen is voor verlichting/wcd , daarna welke soort en dan moet de juiste waarde erachter worden gezet.

Ik heb zelf het volgende geprobeerd:

=ALS($C$15=$A$2;$B$2;ALS($C$15=$A$3;$B$3;ALS($C$15=$A$4;$B$4;ALS($C$15=$A$5;$B$5;ALS($C$15=$A$6;$B$6;ALS($C$15=$A$7;$B$7;))))))

Maar deze formule moet dus nog wat langer worden, of is er een andere manier voor?

Alvast bedankt.Bekijk bijlage Vraag.xls

Beste Gouwtje,

Plaats deze in cel D15
Code:
=ALS($B$15=$A$11;VERT.ZOEKEN($C$15;$A$2:$B$9;2;ONWAAR);ALS($B$15=$A$12;VERT.ZOEKEN($C$15;$D$2:$E$4;2;ONWAAR);""))

Succes

Hartelijk bedankt!
Ik was zelf ook al bezig met verticaal zoeken maar kwam er niet uit!

Nu nog een vraagje voor de netheid;) :

Als ik eerst verlichting heb gekozen komt er in de cel ernaast de type verlichting te staan dat is goed. Maar als ik dan ipv verlichting WCD kies blijft in de cel ernaast nog het type verlichting staan (pas als je op die cel gaat staan dan krijg je de opties die bij WCD horen)

Heb je misschien hier een oplossing voor?!

Alsvast bedankt.

Graag gedaan.

Voor je 2e vraag heb IK geen oplossing, ik denk dat je dan meer naar VBA kant gaat en daar kan ik (nog) niet veel mee ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan