• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Te lange tekst voor beeldscherm afkappen naar nieuwe rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Zie voorbeeld dan is het wel duidelijk. Rij 14 heeft een te lange tekst en als ik achter een punt Alt+Enter doe lijkt het goed te gaan maar dus niet. Ik zou willen dat de tekst vanaf de punt gewoon op de volgende rij komt maar het wordt zoals rij 24.

Bekijk bijlage Proef met te lange tekst.xlsx

Alt+enter op de gewenste afbreekpunten, tekstterugloop aan en de cel voldoende breed maken.

Ja, dat is een stuk beter. Bedankt voor de hulp. Het komt incidenteel voor en ik ga in dat soort gevallen maar screenshots gebruiken. Dat is voor mij gemakkelijker.

Wat ga je gebruiken?

Als er een vraag/probleem op Helpmij staat dan leg ik dit soms vast met > Opslaan als MHTML-document .mht
Echter dan is het document gescheiden van het Excel-document. Als de vraag/probleem een korte tekst is, leg ik dit liever vast in het Excel-document. Maar Excel is geen tekstverwerker. Dan kan ik beter een screenshot maken van die tekst en opnemen in het Excel-document.

Ik bedoel welke oplossing

De oplossing in Post 2 is te veel werk. De oplossing in Post 3 werkt goed bij een eenvoudige aaneengesloten tekst.
Bijvoorbeeld;

Zie voorbeeld dan is het wel duidelijk. Rij 14 heeft een te lange tekst en als ik achter een punt Alt+Enter doe lijkt het goed te gaan maar dus niet. Ik zou willen dat de tekst vanaf de punt gewoon op de volgende rij komt maar het wordt zoals rij 24.

Resultaat in Excel volgens macro JVeer:

rij 1 Zie voorbeeld dan is het wel duidelijk.
rij 2 Rij 14 heeft een te lange tekst en als ik achter een punt Alt+Enter doe lijkt het goed te gaan maar dus niet.
rij 3 Ik zou willen dat de tekst vanaf de punt gewoon op de volgende rij komt maar het wordt zoals rij 24.

Dat is dus 100% goed.

Echter zo zijn natuurlijk lang niet alle teksten in berichten op Helpmij.nl. Daar staat tekst in alinea's, lege regels en codes. Dus dan klopt er niets meer van.

Dus beide oplossingen gebruik ik niet. Ik maak een screenshot, schermafbeelding van de tekst en plaats die in mijn Excel-document. Kost relatief weinig tijd.

ik ben afgestapt van het idee om zo'n digitaal notitieboekje bij te houden, het is eerder een probleem om een vroegere vraag vlot terug te vinden na de 500e regel.
Daarom vind ik de zoekfunctie, bovenaan rechts van de site, zoveel gebruiksvriendelijker.

Ik zou daarom eerder een tabel bijhouden met wat relevante zaken, een datum (?), wat trefwoorden, naam van de helper, korte samenvatting en eventueel je schermafdruk.
Later kan je dan met CTRL+F zoeken in je tabblad naar bepaalde trefwoorden ofwel met de filterfuncties werken.

Je zou dat anders een tabblad van je "Personal.XLSB" kunnen van maken.
Daarin bewaar je ook je favoriete macros voor later gebruik.
Google daar anders eens op.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Goed bedacht. Bedankt voor de tips en uitwerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan