Te oud spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Running Free

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Hallo Allemaal,

uit jeugd sentiment heb ik vandaag Rayman Junior gekocht (groep 5 rekenen en lezen) Wat ik net op mijn windows 7 computer probeerde te instaleren, nu zegt mijn computer (makkelijk gezegd) dat het spel te oud is om te spelen, ik heb net een emulator gedownload maar dat werkte helaas niet. Weet iemand hoe ik deze CD toch kan laten afspelen? alvast bedankt!

Groetjes

Klik met rechts op het programma waarmee dat spel wordt gestart en kies eigenschappen.
Daar kun je een compatibiliteitsmode kiezen, speel daar eens mee.

DOSBOX heb ik geinstaleerd, hoe krijg ik nu de CD werkend? Want ik snap weinig van DOSBOX

hoi,

als je windows 7 ultimate, enterprise of proffesional hebt kun je windows 7 XP mode instaleren.

dat is een door microsoft gemaakt programma (dus gewoon legaal, gratis en virusvrij).
met dit programma kun je windows XP opstarten oftewel een oud besturingssyteem die je runt over het normale besturingssyteem.
een soort tweede besturingssysteem. en als je op kruisje drukt kom je gewoon weer op windows 7.

het voordeel hiervan is dat windows XP een oud besturingssysteem is. dus je kunt er ook oude programma's (zoals spellen) op laden.
ik gebruik dit zelf ook om oude spellen te spelen die niet werken op de nieuwe windows.

maar LET OP!!! je moet windows 7 enterprise, proffesional of ultimate hebben om dit te kunnen downloaden.
je hebt genoeg opslagcapaciteit nodig.
en je hebt genoeg ram/werkgeheugen nodig omdat je eigenlijk windows 7, windows XP mode en het spel tegelijk draait. als je te weinig hebt zou je computer erg traag kunnen werken tijdens het spelen van het spel.

voor meer informatie over windows XP mode http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan