te trage laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Goedendag,

Mijn dochter heeft een Medion X6816 laptop voorzien van Windows 7.
Omdat deze laptop heel traag was heb ik hem in kooptoestand terug gebracht en alleen alle update's gedownload en de software voor Microsoft office en de printer geïnstalleerd.
Als virusscanner heb ik Microsoft internet security geïnstalleerd.
Nadat ik dit heb gedaan is de laptop nog steeds heel traag.
Het is een laptop met de processor Intel Core i7-2670QM cpu @ 2.20 GHz, verder heeft hij 8 gb werkgeheugen, een Nividia Geforce GT555M videokaart en een Samsung HN-M750MBB harde schijf.
Kan iemand mij misschien vertellen wat de eventuele oorzaak kan zijn dat de laptop traag is.

mvg Peter

Weet je zeker dat je echt alle updates opgehaald had?

1. Gebruik Schijfopruiming. Start ’ Alle Programma's ’ Bureau-accessoires ’ Systeemwerkset ’ Schijfopruiming. Klik op Ok. Vink:
  • Gedownloade programmabestanden
  • Tijdelijke internetbestanden
  • Prullenbak
  • Tijdelijke bestanden
  • Miniiaturen
aan. Klik op Ok.

2. Activeer het aantal processors.
Ga naar: Start >> Uitvoeren
Typ: msconfig + [Enter]
Ga naar tabblad Computer opstarten ’ klik op Geavanceerde opties
Kies hier het aantal processors. Dit kan een belangrijke snelheidsverbetering zijn.

3. Lees deze handleiding voor een schone pc

4. Stel de Windows Prestatie Index opnieuws samen. Combineer Windowstoets+Pause] ’klik Systeemverhouding is niet beschikbaar

5. Windows maakt gebruik van het ram-geheugen en wisselbestand om tijdelijke informatie weg te schrijven. Met een registeraanpassing zorg je ervoor dat de gegevens zo veel mogelijk in het ram-geheugen worden geplaatst en niet telkens naar het wisselbestand op de trage vaste schijf worden geschreven. In het Windows-register >>>>doe dit als volgt,
Start, Uitvoeren en typ Regedit.exe
navigeer naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management.
In het rechtervenster zoek je de vermelding DisablePagingExecutive . Dubbelklik erop en verander de 0 in het vak Waardegegevens in 1 . Nadat je het register hebt verlaten (Bestand, Afsluiten ), start je de PC opnieuw op, De wijziging is van kracht, Bij deze tip is het belangerijk om voor jezelf uit te maken of er een snelheidsverbetering optreedt, Zo niet, dan herstel je de oorspronkelijk situatie.

6. Als de stuurprogramma's niet compatibel of verouderd zijn en in het bijzonder de chipset & video stuurprogramma's kunnen vertraging, bevriezing & blauwe schermen voorkomen.
De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
CPU & Chipset drivers: AMD, Intel &; Via
Video stuurprogramma's: ATI, Intel &; Nvidia
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken

7. Voer foutcontrole uit:
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

8. Ga naar: Start >> Uitvoeren
Typ: msconfig + [Enter]
Ga naar tabblad Computer opstarten ’ waarna je 1-voor-1 alle processen inschakelt, opnieuw opstart en op die manier kan constateren wat de vertragende factor is....

9. Download SpeedFan
Ga naar tabblad ’ S.M.A.R.T. ’ selecteer Hard disk ’ kies voor de juiste schijf en klik erop ’ en maak een screenshot ’ post die in je volgende bericht.

Hallo Dorado, Het gene wat jij gemaild hebt kan ik nu niet uitvoeren omdat mijn dochter vandaag nog haar huiserk op de laptop moet maken daarna zal ik kijken of het lukt.

Hallo Zoeff, Ik deze week alles geïnstalleerd.

Kan het zijn dat hij zo traag is omdat er maar 1 harde schijf in zit welke niet opgesplitst is?

Ik heb alle belangrijke en optionele updates gedownload en geïnstalleerd.
Zitten daar niet meteen de updates van alle stuurprogramma's bij?

Ga eens via CTR + Alt + DEL naar Taakbeheer.
Heb je voldoende geheugen vrij?

Gaat CPU naar 100%? Kijk dan eens welk proces dat veroorzaakt.

Hallo Zoefff,

Ik weet niet of ik bij het goede gekeken heb maar het processorgebruik loopt op tot 9% en het fysiek geheugen geeft 1.98GB aan.
Als dit het verkeerde is laat dan even uit waar ik precies moet kijken.

Hallo Dorado,

Bij msconfig -computer starten- geavanceerde opties heb ik aantal processors aangevinkt en geeft hij 1 processor aan is dit goed

Hallo Dorado,

Bij msconfig -computer starten- geavanceerde opties heb ik aantal processors aangevinkt en geeft hij 1 processor aan is dit goed

Als er géén mogelijkheid is om veranderingen door te voeren, klopt dat uiteraard.

Ik heb alle hardware en software ge update, maar het probleem blijft.
Het programma speedfan geeft aan dat er geen fouten in de harde schijf zitten.

als het probleem nog steeds niet verholpen is kijk dan ook even of je laptop niet te warm word
dit kan er ook voor zorgen dat je CPU trager word om overhitting te voorkomen

De laptop word niet te warm.
Het opstarten en het werken daarna duurt echt veel te lang, en ik weet niet wat het probleem is.

Je hebt de laptop naar fabrieksstatus teruggebracht.
Meestal staat er dan al een virusscanner op.
Je hebt zelf MS Security Essentials erop gezet.

Toch geen dubbele virusscanner/firewall?
Kijk eens in de software!

Ik heb de virusscanner welke er bij fabrieksstatus op staat verwijderd met het configuratiescherm en heb er daarna MS Security Essentials op gezet

Ook geen dubbele Firewall?

Kijk eens bij Apparatenbeheer of er geen uitroeptekens staan van foutieve of ontbrekende drivers.

Verder:
Je hebt 8 gb geheugen volgen je eerdere melding.
In Taakbeheer zie ik maar 1,98 gb staan.

Heb je geheugen eruit gehad?
Sluit alles eens af en kijk eens of geheugen er goed in zit.

Anders een geheugencheck uitvoeren.

Laatst bewerkt:
zou je de laptop niet kunnen resettten??
of een nieuw besturing systeem eropzetten?

of als niks helpt ga terug naar de winkel!!:thumb:
heb vertrouwen in helpmij!

Laatst bewerkt:
Hoe voer ik een geheugencheck uit?
Ik heb de laptop gereset (terug gebracht naar koop toestand).
Ik heb deze Medion laptop gratis gekregen omdat ze mijn andere laptop tijdens de reparatie beschadigd hadden.

Volgens Speccy heeft hij 2 gebruikte geheugenslots typy DDR3 grotte 8192 Mbytes kanalen Dual DRAM frequentie 665MHZ .
Geheugen gebruik 32%, Fysiek geheugen 7.91GB, Fysiek beschikbaar 5.5GB, virtueel totaal 16GB, virtueel beschikbaar 13GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan