Te veel antivirus programma's??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Op mijn windows 98SE heb ik AVG free, spybot, ad aware en Norton Antivirus zitten. het latste is de betaalversie. Nu ik AVG heb kan ik dan met een gerust hart Norton verlaten?

Nooit 2 antivirusprogramma's draaien, dat geeft conflicten waardoor je pc uiteindelijk onbeschermd is... Als je Norton nog geldig is zou ik deze eerst 'opmaken' en AVG deinstalleren. Je hebt er tenslotte voor betaald. Daarna kan je, na deinstallatie van Norton, alsnog AVG installeren.

Mischien ten overvloede maar goed.
Ad Aware en Spybot zijn geen virusprogramma's en kunnen prima naast elkaar op een PC staan. Deze bijten elkaar niet. Verder sluit ik me bij gezina aan. Haal AVG er eerst maar af en gebruik Norton eerst maar. Heb ik ook iets meer vertrouwen in;)

Helemaal mee eens, en er zijn meer goede virusscanners die gratis zijn...oa Avast Home en Antivir..en echt, die werken heel erg goed.

Bedankt voor de adviezen. Ik neem het advies over en laat Norman staan. Ik heb ook de andere gratis verkrijgbare programma's in een eerder bericht van Gezina gelezen.

Bedoelde je nu Norton of Norman?

Om heel eerlijk te zijn schrijf ik Norman hoger aan dan Norton...Ik gebruik Norman al jaren en neem van mij aan dat ik nogal experimenteer op diverse sites en van alles binnenhaal....en echt, nog nooit iets binnen gekregen.

Helaas ken ik genoeg mensen in mijn vrienden en familiekring die regelmatig **** hebben met hun computer. Vrijwel allemaal gebruikten een Norton produkt. Meestal als ik die comps moest nakijken gooide ik Norton eraf en zette er een Avast of Antivir op....

Heb niks tegen Norton anzich maar de feiten in mijn omgeving zeggen genoeg.

Heb je Norman dan vind ik je een goede keuze gemaakt te hebben, ondanks de voor vele (te) simpele interface.

De updates komen vanzelf bij een goede instelling en als je je emailadres geeft aan Norman krijg je ook nog eens een herinneringsmailtje dat er een update voorhanden is.

groetjes, en succes,

Jean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan