Te veel apps op mijn Samsung S3 mini

Status
Niet open voor verdere reacties.

downunder

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Eindelijk heb ik nu ook een iPhone gekocht, maar ik stoor me nogal aan al die apps die je (blijkbaar) niet kunt lozen. Bijvoorbeeld ChatOn en Hangouts blijven vragen om te updaten en ik wil die apps niet. Kan ik op een of andere manier deze software kwijtraken op mijn telefoontje? :mad: Ik heb mij op Google+ nooit aangemeld voor zover ik weet. Toch blijk ik Google+ nodig te hebben voor mijn iPhone.
Any tips&tricks?

Wat ik mij afvraag is of je nou een iPhone of een Samsung S3 mini hebt. Op iPhone heb je namelijk deze google "rommel" niet.

Bedankt voor de reactie sentmen en Maximvdw. Ik heb een Samsung S3 mini. Is dat geen iPhone? Sorry voor de verwarring hoor...
Wat is "rooten" Maximvdw? Moet ik via play.google.com een andere app gebruiken om de rommel mee op te ruimen? Wat jij met al die apps gedaan hebt dat is precies wat ik ook wil. Wil je het me alsjeblieft uitleggen? Je hebt inmiddels waarschijnlijk al begrepen dat het dan op de dummie-manier moet, hè? Het meeste stoort me die indringende aanwezigheid van Google+. Die kan ik niet wegsaneren denk ik, maar de rest wel, toch?

Even een korte uitleg:
Smartphone = Een GSM met allerlei applicaties en internet
Apple = Een fabricant​
iPhone = Een product (smartphone) van apple​
Samsung = Een fabricant​
Samsung S3 Mini = Een product (smartphone) van Samsung​

Wat is rooten?
Android beveiligd gebruikers tegen hunzelf door bepaalde functies uit te zetten (zoals het verwijderen van bepaalde applicaties) dit zodat
ze niet direct iets kunnen mispeuteren.

Rooten is het omzeilen van deze beveiliging , maar dit heeft enkele grote nadelen:
  • Garantie vervalt
  • GSM kan (tijdelijk) niet goed meer werken

Als je enkel root kan je daarna terug unrooten waardoor samsung niet kan opmerken dat je ooit hebt geroot (kwestie van garantie) maar naar mijn idee gebruik je meestal garantie
als je gsm kapot is (en je dus niet kan unrooten).

Rooten zelf is redelijk makkelijk als je er even tijd in steekt, maar ik zou even wachten voor je ermee begint en jezelf afvragen "waarom" je precies wil rooten.
Hangouts , etc zijn idd storende apps maar kan je echt niet je gsm gebruiken met?

Wat kan ik met een geroote s3 mini?
Voor wat jij wil doen is het enkel bepaalde applicaties verwijderen. De applicatie van mijn vorige post werkt enkel bij een geroote gsm:
https://play.google.com/store/apps/details?id=zsj.android.uninstall&hl=nl

Deze laat dan toe om bepaalde apps te verwijderen. Maar let op, sommige apps kunnen noodzakelijk zijn voor je gsm.

PS: Moet effe opzoeken in de Helpmij regels of een link naar een handleiding voor rooten mag.
EDIT: Link naar tutorial die ik gebruikte om mijn gsm te rooten: http://smartphones.wonderhowto.com/how-to/root-your-samsung-galaxy-s3-mini-smartphone-0140735/
Zoals ik al zei, kijk eerst of je echt wel wil rooten voor je eraan begint

- Maximvdw

Laatst bewerkt:
Met jou kennis is het misschien beter om apps als "WatchOn" en "Hangouts" uit te zetten. Dan heb je er ook geen last van. Via "Instellingen" --> "Applicatiebeheer" kun je de apps selecteren en uitzetten/disablen.

Laatst bewerkt:
Bedankt!! :thumb:
Ik ben bang dat ik al aan het (mis)peuteren ben geweest, Maximvdw(...) :o Samsung heeft daar blijkbaar al een stokje voor gestoken, want dan zegt de app dat de "fabrieksversie" wordt terug gezet, en dan begint het downloaden en het gezeur om te installeren van voren af aan. :confused:
Ik ga disablen, zoals gast0224 zegt... beter niet riskeren dat ik de boel verziek. Dan houdt dat downloaden ook wel op, toch?
Ik wil jullie graag van die credits geven (ze heten anders bij helpmij), maar ik weet niet meer hoe dat moest.. kan iemand me vertellen waar die knop was, ik weet nog wel dat je ingelogd moest zijn om ze te kunnen uitdelen. Oude kop.. alles vergeten.. Dankdankdank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan