• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Te veel argumenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylas

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
150
Hij zal wel simpel zijn maar zie hem niet, ik gebruik te veel argumenten, wie opent m'n ogen

ALS(B23="";""(B23<17,9;"Maatregelen nemen";"Oké") hij moet namelijk in cel B23 als hij leeg is niks weergeven anders moet hij de opdracht maken

Hoor graag van jullie

Gr Ton
 
De melding zegt het al. De ALS functie kent 3 argumenten: =ALS(Vergelijking;Waarde als WAAR;Waarde als ONWAAR)
Je haken en "-tekens kloppen ook niet.
 
Laatst bewerkt:
De melding zegt het al. De ALS functie kent 3 argumenten: =ALS(Vergelijking;Waarde als WAAR;Waarde als ONWAAR)
Je haken en "-tekens kloppen ook niet.

eeeh ja maar er is toch ook iets als je geen getal in geeft in cel B23 dan moet hij niks weergeven en als er wel iets in staat dan moet hij de formule uitvoeren
 
Kijk je functie nog eens goed na, dat zijn 4 argumenten.
Tevens klopt de syntax niet, zoals ik al zei.
 
Kijk je functie nog eens goed na, dat zijn 4 argumenten.
Tevens klopt de syntax niet, zoals ik al zei.

Ja dat probeer ik, maar als ik het zo doe =ALS(B23<17,99;"Maatregelen nemen";"Oké") dan werkt hij op beide kanten op met "oke" of "maatregelen nemen" maar als ik niets invul dan moet hij ook geen waarde weergeven of vraag ik nu het onmogelijke :)
 
Die formule werkt niet in cel B23.

ALS(B23="";""(B23<17,9;"Maatregelen nemen";"Oké") hij moet namelijk in cel B23 als hij leeg is niks weergeven anders moet hij de opdracht maken
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe duidelijk ik het moet zeggen. De ALS functie kent 3 argumenten en je gebruikt er 4. Dan is het logisch dat Excel er een foutmelding op geeft.
Wat je in #5 hebt staan is goed.
 
dan moet je een geneste als-formue maken..
Code:
Als(B23="";""[COLOR="#FF0000"];ALS[/COLOR](B23<17,99;"Maatregelen nemen";"Oké"))

volgens mij is dat rode stukje weggevallen in jou formule in je openingspost
 
Ik weet niet hoe duidelijk ik het moet zeggen. De ALS functie kent 3 argumenten en je gebruikt er 4. Dan is het logisch dat Excel er een foutmelding op geeft.
Wat je in #5 hebt staan is goed.

Misschien is mijn vraagstelling niet goed; ik wil het volgend realiseren Knipsel.PNG als ik niets invul dan wil ik niets als antwoord en anders wil ik dat hij oke bij goed of maatregelen nemen bij fout
 
Lees de reactie van roeljongman in #8.
 
Lees de reactie van roeljongman #helemaal goed mannen, ik zat gewoon weer ff te suffen of te lang te kijken, Thanks voor de oplossing
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan