Te veel bass met koptelefoon!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotterdam19

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2010
Goedendag mensen,

Ik heb vandaag een koptelefoon gekocht. De Sony Mdr XB500.
Ik hou van bass en alles! (Luister meestal reggea,hiphop,dubstep...)

Maar als ik via winamp een liedje afspeel....dan krijg ik enorm veel bass terwijl het volume van de liedje nogal laag is.

Hoe kan ik dit aanpassen? Ik wil dat de bass wat rustiger wordt en dat de lied zelf wat luider wordt.

Ik heb de equalizer van winamp geprobeerd maar dat helpt maar een klein beetje :(

Ik gebruik een HP laptop met windows7 erop. Kan dit ook aangepast worden op mijn mobiel? Ik gebruik een iphone4

Laatst bewerkt:
wat voor geluidskaart heeft je laptop?
meestal kun je het in de geluidskaartdrivers

Geluidskaart? Geen idee hoe ik daar achter kom. Sorry ik ben geen exper.

Ik heb wel wat gedaan en het is veel mooier geworden!!

Control Panel > IDT Audio. Daarin heb ik de SRS TruBass omlaag gezet.
Ik heb ook het bass van het equalizer van Winamp omlaag gehaald.

Ik ben wel bang eigenlijk...Dit is de eerste keer dat ik een koptelefoon gebruik eigenlijk. Ik voel lekker die bass maar ik ben ook bang dat ik straks doof kan worden ofzo.

Via pc is het opgelost door het Winamp Equalizer + IDT Audio Equalizer dankzij Dennis!

Via mobiel is het ook opgelost door een andere muziekspeler te downloaden (3d music app voor iphones).

Ik heb ook geleerd dat de kleinere getallen (in het equalizer instellingen) op laag moet gezet worden. De hogere getallen moeten hoger. Door dit wordt de bass lager en de muziek zelf (gezonge lyrics) harder gezet.

Het enige nadeel is dat het applicatie nogal traag is. Achja...Ik vind wel een goeie of betaal voor een betere versie binnenkort!

Dankje wel Dennis je hebt me zeer geholpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan