Hallo allemaal,
Ik heb een Seagate 2bay business NAS met 2x 3Tb.
Ik had hier van het begin af aan problemen mee. De software van de NAS reageerde niet, volumes en gedeelde mappen waren niet zichtbaar. Als ze al zichtbaar waren (de gedeelde mappen) waren ze ondanks beveiligingsinstellingen toch door iedereen benaderbaar.
Onlangs was er een firmware update. Ik heb al mijn bestanden van de NAS naar andere schijven gekopieerd, de update gedaan en opnieuw opgestart. Weer uitgeschakeld, drives er uit, opstarten en 1 voor 1 de drives er weer in ingedaan. Toen kon ik kiezen voor een volledig nieuwe installatie. Gedaan. De NAS een aantal dagen laten draaien en alles bleef in orde.
Toen eerst mijn video's gekopieerd, ik schat zo rond de 200 bestanden/mappen.
Ook weer dagen laten draaien..... Geen problemen.
Toen mijn muziek collectie, ruim 120.000 (honderdtwintig duizend) bestanden.
Kopiëren goed gegaan, geen foutmeldingen.
Binnen een uur dezelfde problemen als voorheen, geen volumes meer zichtbaar, gedeelde mappen onzichtbaar en/of zonder beveiliging.
Kan de NAS gewoon niet zoveel bestanden aan in 1 kopieer sessie? Kan de NAS überhaupt zoveel bestanden aan?
Moet ik misschien in 'kleinere porties' kopiëren?
Iemand enig idee? Graag jullie advies.
Mvrgr.
Nossie
Aanvulling: de NAS staat in Raid1 met 2x 3Tb originele Seagate drives
Ik heb een Seagate 2bay business NAS met 2x 3Tb.
Ik had hier van het begin af aan problemen mee. De software van de NAS reageerde niet, volumes en gedeelde mappen waren niet zichtbaar. Als ze al zichtbaar waren (de gedeelde mappen) waren ze ondanks beveiligingsinstellingen toch door iedereen benaderbaar.
Onlangs was er een firmware update. Ik heb al mijn bestanden van de NAS naar andere schijven gekopieerd, de update gedaan en opnieuw opgestart. Weer uitgeschakeld, drives er uit, opstarten en 1 voor 1 de drives er weer in ingedaan. Toen kon ik kiezen voor een volledig nieuwe installatie. Gedaan. De NAS een aantal dagen laten draaien en alles bleef in orde.
Toen eerst mijn video's gekopieerd, ik schat zo rond de 200 bestanden/mappen.
Ook weer dagen laten draaien..... Geen problemen.
Toen mijn muziek collectie, ruim 120.000 (honderdtwintig duizend) bestanden.
Kopiëren goed gegaan, geen foutmeldingen.
Binnen een uur dezelfde problemen als voorheen, geen volumes meer zichtbaar, gedeelde mappen onzichtbaar en/of zonder beveiliging.
Kan de NAS gewoon niet zoveel bestanden aan in 1 kopieer sessie? Kan de NAS überhaupt zoveel bestanden aan?
Moet ik misschien in 'kleinere porties' kopiëren?
Iemand enig idee? Graag jullie advies.
Mvrgr.
Nossie
Aanvulling: de NAS staat in Raid1 met 2x 3Tb originele Seagate drives
Laatst bewerkt: