te veel dataverbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

titatoon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
hoi,

Ik heb sinds een tijdje een abonnement bij HollandsNieuwe (275 belminuten, sms en internet) + 500 mb internet i.c.m. een Samsung Galaxy Ace.
Maar na een paar maanden ging mijn internet data verbruik wel heel snel! In 2 dagen was al mijn MB op! Dit heb ik nu al een aantal maanden... In die dagen dat ik wel internet had heb ik alleen op whatsapp en hotmail gezeten!
Ik heb roaming uit staan.
Toen ik naar HollandsNieuwe belde zeide zij dat er ook 1000e "verbindingen" van whatsapp stonden, van 1 dag! Dit terwijl ik amper geappt had toen! Wel moet ik bekennen dat ik toen pas op synchronisatie ben gewezen! Maar nu staat synchronisatie uit en verbruikt hij nog steeds zo veel! :S

kan iemand mij helpen?

Hoi Titatoon,

Naar aan leiding van je reactie op mijn oude topic waar je had geschreven dat je hetzelfde probleem als ik heb, probeer ik je te helpen. :-)

Ik vind het raar dat dit bij jou elke maand zich voordoet. Bij mij is dit een keer gebeurd wat meteen ook de laatste keer was.
Je kunt als eerste nagaan wat je allemaal op je telefoon hebt geïnstalleerd. Welke apps? Ik denk dat de grote boosdoener de synchronisatie is. Deze heb je inderdaad al uitgezet. Weet je zeker dat het probleem niet over is?

Waar je zeker ook eens naar moet kijken is onder "instellingen" en dan "accounts en synchronisatie instellingen. Zet daar auto-synchronisatie uit. Klik daarnaast op alle apps die daaronder staan en schakel daar ook synchronisatie uit. Vooral alle synchronisaties van Google uitzetten!!

Probleem nog niet opgelost? Zet een datameter op je telefoon. Hier de link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.radioopt.widget&hl=nl
Je kunt dan zien welke app zoveel data verbruikt. Je kunt deze dan verwijderen en uitschakelen. ;-)

Lukt dit ook niet? Doe dan een fabrieksinstellingen reset op je telefoon. Je bent dan wel alles kwijt maar misschien is je probleem dan eindelijk wel opgelost.

Veel succes ermee! Laat je weten of het is gelukt?
Groetjes,
Jasper

mb app

ik heb nu de kpn mb meter gedownload, maar die geeft aan dat ik 2,5 mb heb verbruikt, terwijl op de site van hollandsnieuwe 25 mb staan... alweer heb ik alleen op whatsapp gezeten...
HELP!

en de resettruk heb ik al geprobeert :S

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan