Te veel FPS ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen123

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Hallo , mischien rare vraag ..maar kan je ook
te veel fps hebben ? Zodat het een beetje nerveus overkomt ?
Een beetje adhd achtig ?

Want ik heb een goed kaart gehad van kameraad een MSI R9280 die is wel 3x zo snel als de 6770 die er nu inzit .
Om die te plaatsen zou ik eerst een sterkere voeding moeten kopen
maar dat is geen probleem , zag goede Corsair van 750 Watt voor 75 Euro .

Maar mijn vraag is eigenlijk , op dit moment zit er nog een 6770 (overgeclocked) in mijn moederbord , en ben bezig met Borderlands 2 en Sleeping dogs op max settings . Hier heb een FPS van tussen de 20 en de 30 , en het speelt heerlijk . Hardcore gamers willen altijd een zo hoog mogelijke FPS maar , als ik die nieuwe kaart en een andere voeding erin doe , wordt de FPS dan niet te hoog ? Mijn monitor heeft een resolutie van 1440 maal 900 en die vind ik groot zat eigenlijk die wil ik houden . Films hebben toch ook een fps van ongeveer 20 a 30 ? Heel mooi cadeau maar ik denk dat ik even wacht met plaatsen . Gaan de explosies niet te snel voor menselijk oog als je bijvoorbeeld 80 fps hebt ?

En wat is het vermogen van je huidige voeding..?
Want voor de R9280 is 500 - 550 watt ruim voldoende, op een 750 Watt voeding kun je er zelfs 2 in Sli draaien dus behoorlijk overdreven..
Het aantal FPS hangt niet alleen af van je videokaart maar ook van je processor.

Laatst bewerkt:
Je hebt een "cut-off" van je scherm hoeveel frames het kan verversen, maar meer FPS is niet hinderlijk. Dagelijks leven heeft veel meer FPS en daar wordt je ook niet duizelig van ;)

Vergelijken met films is heel gevaarlijk, omdat films gegarandeerd een gegeven afstand tussen beelden hebben en videokaarten niet. 25 framerate = 40 ms tussen beeldjes voor films. meer dan 40 ms verschil tussen beeldjes en je neemt dat waar als een hapering. Ook al heb je 100 FPS op je computer, als tussen twee van die beeldjes meer dan 40 ms zit zie je toch een hapering. FPS verteld je iets over hoeveel beelden je krijgt per seconde, maar niet hoe die verdeeld zijn over die seconde. 30 FPS bij games is dus al snel te weinig, omdat de kans dat een beeldje verschoven in de tijd raakt groter is en dus hinderlijk kan zijn.

overigns sluit ik me aan bij de voeding. veel heb je eigenlijk niet nodig als je nu al een fatsoenlijke voeding hebt

Bedankt voor de reacties , mijn voeding is een Corsair van 450 Watt ...mischien net sterk genoeg ..mischien niet...maar als de voeding constant het maximale moet geven
komt er dan niet op een gegeven moment rook uit ? Anders zet ik er maar voor de zekerheid een brandblusser naast :)

Nog een laatste vraag , die R9280 is PCI 3.0 staat op de doos . Mijn moederbord een Asrock Alive dual esata is PCI 1.0 (x16) past die R9 hier ook in ?

Groeten Leen

Ja, past gewoon. Die 450W zou genoeg moeten zijn, maar mogelijk moet je wel een verloopstekkertje kopen als je die er niet bij krijgt. Tenzij je de nieuwste serie hebt zit op de corsair 450 een standaard stekkertje te weinig om de kaart goed aan te sluiten. Moet je wel even naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan