• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Te veel gegevens in een formule, hoe kan ik dit oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiesvZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2017
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. het volgende. Ik wil in een cel in een tabel een formule plaatsen, die zowel de formule ALS als Vert.Zoeken bevat.
Het gaat om een bruto uurloon per leeftijd, functie en functiejaren. Het gaat betreft onderstaande formules.

ALS([@[Leeftijd(op basis heden)]]<17;VERT.ZOEKEN([@Functie];'Functies | Soort AO'!A:B;2;ONWAAR))
ALS(OF([@[Leeftijd(op basis heden)]]>16,9999999999;[@[Leeftijd(op basis heden)]]<18);VERT.ZOEKEN([@Functie];'Functies | Soort AO'!A:C;3;ONWAAR);"")

en dan tot 22 jaar.

ALS(EN([@[Leeftijd(op basis heden)]]>21,99999999;[@FJ]=1);VERT.ZOEKEN([@Functie];'Functies | Soort AO'!A:I;9;ONWAAR))

Wanneer ik deze formules in 1 cel plaats krijg ik de melding dat ik teveel gegevens in 1 cel heb staan. Hebben jullie een tip of uitkomst hoe ik toch de juiste waarde in de cel krijg?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Doe er eens een voorbeeld bestandje bij, dat kijkt wat makkelijker.

Hoi OctaFish,

Bijgaand het bestand. In kolom J heb ik per regel de formules staan die samen in 1 cel zouden moeten.

Bijlagen

Hou het simpel

PHP:
=VERT.ZOEKEN([@Functie];'Functies | Soort AO'!A:B;kiezen([@[Leeftijd(op basis heden)]]-16;0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan