• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

te veel gegevenslijnen voor Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Depolle

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Beste forumleden,

Ik heb een omzetlijst per product, per jaar, per regio uit Access met meer dan 66000 lijnen die ik moet verwerken in Excel. Ik weet dat er maar 65536 lijnen in 1 werkblad aanwezig kunnen zijn. Met deze lijst wil ik dan een pivoteer tabel maken die mij per regio, per product een vergelijking geeft van de jaren (in mijn geval 3 jaar)
Kan ik de lijst van 66000 lijnen opsplitsen over 3 werkbladen (ééntje per jaar) en dan de pivoteertabel maken met de 3 werkbladen en toch nog de jaren naast elkaar zien staan?

Wie kan mij helpen.

Bedankt.
Paul

Beste Paul,

Je kunt vanuit Excel prima een drAAITABE L MAKEN OP EEN ACCESS DATABASE. kIES VOR EXTERNE GEGEVENSBRON.

gROETEN,

rICHARD

Capslock komt door mijn dochter :-)

Beste Paul,

Je kunt vanuit Excel prima een drAAITABE L MAKEN OP EEN ACCESS DATABASE. kIES VOR EXTERNE GEGEVENSBRON.

gROETEN,

rICHARD

Capslock komt door mijn dochter :-)

Bedoeling is niet dat ik met een externe gegevensbron werk omdat bepaalde gebruikers de file locaal op hun laptop hebben staan als ze in het buitenland zijn. Voor de interne gebruikers zou dit idd geen probleem mogen zijn.
Dus wie weet er nog een andere oplossing? Of kan mijn oorspronkelijk idee toch?

Beste Paul,

Wanneer je een draaitabel hebt gemaakt met alle relevante velden, dan kun je volgens mij met het Excelbestand werken, ook al heb je geen verbinding meer met de oorspronkelijke bron.
Probeer dat maar eens uit. Zodra je een nieuw veld wilt toevoegen aan je draaitabel, dan zal Excel de bron weer opzoeken, wat niet zal lukken.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan