Te veel processen in task manager die mijn laptop belasten

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Beste Forumleden,

Mijn laptop is de laatste tijd langzamer geworden en ik weet dat dit verschillende redenen kan hebben. Maar 1 ding weet ik zeker en dat is dat er teveel onnodige processen draaien op mijn laptop(70+). Mijn vraag is welke ik van ze kan verwijderen/stopzetten zonder dat ik per ongeluk iets van het systeem verwijder.

proces1.jpg
proces2.JPG

Zoals het in de afbeeldingen is te zien, is het een zooi en zou het op prijs stellen als iemand me daarbij kon helpen.

Alvast bedank!

:d Moet je als eerst die kleine vierkantje onder uit-vinken ( van belang dus ! ! ) dat zijn meest essentiële service's of processen welke je niet mag uitschakelen, en wat overblijft pas dan kan je kiezen wat ev. uitgeschakeld mag of kan worden en dan ook je zeer voorzichtig moet zijn wat je uitschakelen wil, bovendien als ik jou was zal ook msconfig nakijken, ben zeker dat je daar ook heleboel opstart processen uitschakelen mag ...:D

Kijk hier stap-voor-stap zeer mooie tip over welke je service's zonder problemen uitschakelen mag -->> KLIK

Laatst bewerkt:
Ik zie een hoop Bluetooth processen. Gebruik je geen bluetooth, schakel het dan uit en deïnstalleer alles wat er mee te maken heeft.
Verder zie ik (o.a.) unsecapp.exe staan. Heb je Avast, en zo ja, dan kun je het onderdeel Browser Cleanup Tool uitschakelen door de installatie van Avast te wijzigen in appwiz.cpl

Verder idd de tip van Royonix over het selecteren van welke Windows services je wel en niet nodig hebt.

Tijs.

Hoeveel geheugen heeft je PC, en welke windowsversie gebruik je?

Er staan wat overbodige processen in, maar niets schokkends. RAM is uitgevonden om gebruikt te worden. Dus veel RAM gebruik hoeft niet echt een probleem te zijn bij genoeg Ram geheugen in de PC. Ook zie ik niets speciaals in je processorgebruik. 96% niksdoen is normaal.

Je kan natuurlijk even het hele stramien doorlopen als je wilt. Dus je PC softwarematig opschonen, en een paar antispyware progjes draaien.

Misschien worden die processen opgestart met Windows.

Download StartUpLite naar het bureaublad.
Open het programma StartUpLite en klik vervolgens op "Continue"
Herstart nu de computer.

Nog steeds zoveel processen actief?

Excuses voor het verkeerd plaatsen van dit bericht. Ik heb een win7 laptop met 4gb ram (i5)

Dank jullie wel voor de snelle en nuttige reacties. Ik ga het een voor een doorlopen zoals Royonix aangaf. Ook ga ik kijken bij welke software steeds opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan