te veel submappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PHsys

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Berichten
17
Na een update van mijn geluidskaart, stond de volgende keer dat ik opstartte mijn aanwijzer te springen op het scherm. Omdat ik toch iets in verkenner moest doen, heb ik dat mijn de springende en trillende aanwijzer geprobeerd uit te voren. Het resultaat is nu, dat ik 14 submappen heb die allemaal een kopie zijn van de oorspronkelijke map. Deze mappen kan ik niet verwijderen omdat windowsXP de boodschap geeft "De bestandsnaam is ongeldig of is te lang." Daarna geprobeerd onder de DOS prompt met de CD commando's naar de laatste submap te gaan, om ze daarna te kunnen verwijderen met DEL *.* , maar ook nu weer dezelfde boodschap. Toen geprobeerd met het progr. UNLOCKER. Hier wordt netjes aangegeven dat de betreffende map naar de prullenbak is verplaatst, maar dat is niet het geval er gebeurt helemaal niets. Intussen kan ik de bestanden in die map dus niet meer benaderen of verwijderen. Misschien is patchen een oplossing, maar ik weet niet precies waar de label of contents van bestanden staat weggeschreven. Dus wie o wie kan mij helpen?
 
Ok. Laten we zeggen dat je originele submap (en ook die kopien) staan in de map:
D:\Data\map1\map2\map3\map4\map5

Wat je dan kunt doen is vanuit D:\Data\map1\map2\map3\map4 de map5 delen (op map5 rechtsklikken, Delen en Beveiliging danwel Eigenschappen -> tabblad Delen).
Laten we zeggen dat je het deelt onder de naam Moeilijk, en natuurlijk ook aangeven dat je in die map wilt kunnen schrijven/verwijderen (dus dat je 'm als niet als Alleen lezen deelt).

Zodra je dat gedaan hebt, naar de gedeelde map toegaan:
Start -> Uitvoeren -> \\127.0.0.1\Moeilijk

Dan vandaaruit proberen die vervelende submappen te verwijderen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Problemen met te lange paden heb ik ook al eens gehad.
De oplossing was om simpelweg een van de mapnamen te renamen naar een enkele letter. Als je dit van enkele lange mapnamen doet dan lukt het deleten daarna wel weer.
Het totale pad wordt daarmee korter.
 
Problemen met te lange paden heb ik ook al eens gehad.
De oplossing was om simpelweg een van de mapnamen te renamen naar een enkele letter. Als je dit van enkele lange mapnamen doet dan lukt het deleten daarna wel weer.
Het totale pad wordt daarmee korter.
Dat was inderdaad de oplossing:D bedankt.Ik heb ook nog al mijn bestanden kunnen redden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan