Te verzenden berichten blijven hangen in Uit-map maar niet allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

ausems

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Ik gebruik sinds kort Office 2007. Sommige berichten worden in Outlook echter niet verzonden maar blijven in de Uit-map hangen. Na verloop van tijd verschijnt dan de foutmelding:

"Taak ***@***.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x8004210B): Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP)."

Het betreft meestal mailberichten met een bijlage maar niet altijd. De berichten zijn gering in omvang.

Helluppie!

Tekst zonder opmaak en berichten met bijlage

Ik ben er inmiddels al wel achter dat wanneer ik een bericht ZONDER bijlage opmaak als 'Tekst zonder opmaak' een bericht dat eerst niet werd verzonden dan wel wordt verzonden. Berichten met bijlage (klein of groot) willen maar niet vertrekken. :mad:

Ben je er al uit?

Hoi,

Ben je er al uit hoe dit opgelost kan worden? En zo ja: Hoe dan? Ik zit namelijk met het zelfde probleem. Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief alles wat er op de pagina

http://support.microsoft.com/KB/813514

staat maar niets helpt... :(

Waardeloos

Nee, ik zit zowat avond en avond te zoeken naar een oplossing (nu dus ook). Ik word er helemaal knetter van!!! Als je een oplossing weet hoor ik het graag!:evil:

Bijlagen groter dan 40K

Hallo,

Ik heb wat zitten testen, maar bijlagen tot 40K worden verzonden, maar van 40K of meer niet.... :confused:

Ok..., ik hou je op de hoogte

Ik ben er ook nog steeds niet uit... Maar ja... Voor vanavond genoeg.

By the way... Het probleem wat ik heb is met Outlook 2003, niet 2007 maar verder exact het zelfde. Ik heb de foutmelding wel van 0x8004210B omzien slaan naar 0x800CCC67 nadat ik mijn timeout settings op 10 minuten had gezet maar 10 minuten over een mailtje van net 50 kb lijkt me ook wat overdone :confused:

Succes en we houden elkaar op de hoogte

Volgens mij....

Ligt het helemaal niet aan Outlook maar aan iets anders op de PC of in mijn router. Ik heb geprobeerd Mozilla Firebird te installeren en daar mail met een attachment mee te versturen maar dat loopt ook fout. Ben er nog niet achter maar blijf zoeken

Vista?

Ben je wellicht - net als ik - ook overgestapt op Windows Vista?

Nee... Maar ik heb de boel nu wel weer draaien..

Geen idee hoe ik het gedaan heb...

Nou ja.., stap voor stap:

Router er tussen uit gehaald. : PC uit. PC met een UTP kabel op de modem aangesloten. Modem gereset (hard dus stroom er een half minuutje van af). Modem weer op laten komen. PC aan en vervolgens geprobeerd de mail (63 KB) te verzenden. Dat werkte.:confused:

Ik dacht: dat is dus de router. :( Router er vervolgens weer tussen geplaatst:

PC uit. UTP van PC naar router (ja ik heb een kabel router en geen wireless) en van router naar Modem. Modem harde reset. Modem harde reset. PC aan: en wat denk je? Hij hoet het gewoon. Zelfs een bestand van 4 MB ging perfect.:thumb:

Schiet mij maar lek... Maar het werkt bij mij wel weer.. :p

Mozilla Thunderbird

Heb ook even Mozilla Thunderbird geinstalleerd. Daar doet zich hetzelfde probleem voor. Ligt dus niet aan Outlook. Alles gereset maar bij mij helaas geen effect.... :mad:

Ik...

Heb ook nog even het ouderwetse Reg Clean gedraaid tussendoor... Wellicht dat dat het was?

Yep! Bij mij werkt het nu ook weer....

...en het werkte weer toen ik bij de eigenschappen van mijn netwerkverbinding het vinkje weghaalde voor 'Kaspersky Anti-Virus NDIS 6 Filter'. :thumb:

Gelukkig

:D Hebben we het allebei weer draaien. Nog steeds een raadsel voor mij wat het veroorzaakte trouwens :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan