Te vroeg gejuicht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Na een nieuwe configuratie van mijn computer was ik alle vreemde foutmeldingen en onmogelijkheden etc etc volledig kwijt in Vista. Een en ander moest dus aan de hardware gelegen hebben alhoewel de oude computer op XP perfect liep dus erg kapot kon het nou ook allemaal niet wezen. Een van de rare dingen die ik tegenkwam was dat ik bijv. niet kon opslaan in favorieten en ook in outlook. Dat gaat nu allemaal en ik schrok me rot toen ik opeens weer zo'n rare popup kreeg. Zie bijlage. Ik zou zo zeggen met wat voor besturings systeem dan ook je moet natuurlijk ten allen tijden onbelemmerd de veranderingen kunnen saven, primair zonder ingewikkeldheden. Altijd zogeweest en zal altijd wel zo blijven, misschien met een extra waarschuwinkje enzo, maar saven is en blijft natuurlijk een basale en elementaire handeling. Met eigenaar worden of bevoegdheden kan het niet te maken hebben want dat heb ik bij vrijwel alle zaken geregeld (alhoewel dat achteraf eigenlijk helemaal niet nodig is) Ook vreemd dat het hier opeens in het engels staat users en documents terwijl bij mij alles gewoon nederlands is. Ik heb ik geen extra taal aanstaan. Dus documents kan ik niet eens vinden, voor alle documenten heb ik gebruikersrechten of wat je maar kunt bedenken. Hopelijk niet het begin van nieuwe ellende

Bijlagen

• tevroeg gejuicht.png
    tevroeg gejuicht.png
    30,2 KB · Weergaven: 68
Hoi !

Leuk dat je er weer bent .

1. De kern van Vista is, in tegenstelling tot vorige besturingssystemen, Engels.
Daarnaast krijg je via optionele update's de mogelijkheid taalpaketten te downloaden.
Dus de kern is voor iedere taal dezelfde.
Je hebt al ervaring met Vista, dus dat had je kunnen weten !
Voor bepalde update's moet je, als je in het Ned. geinstalleerd hebt, ook het Engelse taalpakket installeren. Voorbeeld: Dreamscene.

2.Als jij zegt dat je alle eigendomsrechten hebt (wat dus in dit onderhavige geval wel degelijk nodig is), heb ik voor dit probleem geen oplossing. Tenzij Roboform niet compatible is met Vista natuurlijk......
Enne......vertel me niet dat jij geen map C:\ Users hebt ! Klik es rechts op gebruikers - elbertkok en klik op eigenschappen !

Succes,

Harry.

Hoi !

Leuk dat je er weer bent .

1. De kern van Vista is, in tegenstelling tot vorige besturingssystemen, Engels.
Daarnaast krijg je via optionele update's de mogelijkheid taalpaketten te downloaden.
Dus de kern is voor iedere taal dezelfde.
Je hebt al ervaring met Vista, dus dat had je kunnen weten !
Voor bepalde update's moet je, als je in het Ned. geinstalleerd hebt, ook het Engelse taalpakket installeren. Voorbeeld: Dreamscene.

2.Als jij zegt dat je alle eigendomsrechten hebt (wat dus in dit onderhavige geval wel degelijk nodig is), heb ik voor dit probleem geen oplossing. Tenzij Roboform niet compatible is met Vista natuurlijk......
Enne......vertel me niet dat jij geen map C:\ Users hebt ! Klik es rechts op gebruikers - elbertkok en klik op eigenschappen !

Succes,

Harry.

Ik heb wel c:\gebruikers\elbertkok\ of all users, of default use,r ipv elbertkok, maar geen c:\users\elbertkok\... en gebruikers. ipv users. die heb ik wel beëigenaard zalk maar zeggen.

Maar verbeeld ik het me nu? of kan de ene keer er users staan en een andere keer gebruikers?? Want als de kern engels is zou dat best eens kunnen switchen, maar houdt dat dan in dat je zowel van de engelse als van de nederlandse versie eigenaar moet worden?? Maar dan moet ik eerst nog even C:\users tegenkomen en die zie ik dus nergens.

Wat die talen betreft. Die staan allemaal nog in de updates dus engels heb ik sowieso nog niet geïnstalleerd of bedoel je iets anders?? Mogelijk is Roboform niet compatible en dan is me dat vreemde windowtje me meteen duidelijk, want in vista moet je natuurlijk net als in xp onomwonden iets kunnen saven zoals documenten of updates etc, daar zal toch niet aan getornd zijn. Het is weer zo'n ***** windowtje waaraan je ziet dat er iets niet klopt in de zin van compatibiliteit?? Ik ga ff zoeken. Want er zijn geen dirs meer waarvan ik geen eigenaar ben en dan nog zou je gewoon moeten kunnen saven.

Laatst bewerkt:
Roboform is compatibel met Vista. Als je in opties, of dergelijke mogelijkheden van de meeste programma's iets veranderd of instelt dan moet je na toepassen en ok toch geen scherm zoals op afbeelding krijgen?? Dat hoort toch gewoon te lukken?

Harry wrote:

Wat mijn probleem eigenlijk is en moeilijk voor mij te bevatten: Waarom moet je over eigendomsrechten beschikken om een primair/elementaire handeling te kunnen verrichten?
Vrijwel het overgrote deel van Vista gebruikers zal geen enkele sjoege hebben van het bestaan van verborgen bestanden. Die horen ze ook niet nodig te hebben. Opslaan gaat gewoon naar documenten en andere mappen verzamelen andere zaken. Allemaal in niet verborgen mappen. ( en dan automatisch ook naar de verborgen mappen). Als je wat verandert aan preferences van programma's zoals in het voorbeeld van de bijlage dan moet dat toch gewoon met een klik op de knop kunnen zonder dat je de procedure "eigenaar worden" moet doorlopen? Kortom als gewone gebruiker hoor je dat soort schermen nooit tegen te komen. De enige procedure waarvoor ik een verborgen bestand nodig had ( in XP en daar gewoon toegankelijk als je weet waar het staat) was het terug zetten (slepen) van mail- data in outlook en en outlookexpress, maar dat is ook niet nodig als je gewoon een back-up heb gemaakt met een back-up programma. Dat eigendomsrecht verkrijgen is volgens mij alleen voor de experts, de reperateurs etc maar niet voor de gewone gebruiker, die hoort Vista gewoon zonder dat soort schermen kunnen gebruiken. Want om die rechten te verkrijgen moet je a: weten hoe dat moet en waar je die wijsheid kunt vergaren en b: als je dat dan weet moet je (zie uitstekend schemaatje van Lange Pier) ook nog eens weten hoe het moet. Volgens dat schema gaat het gesmeerd , maar een leek zal nooit weten wat je in het eerste window moet aanklikken om op de juiste manier in het volgende te komen, daar zit geen enkel logisch verband tussen, dat moet je gewoon van een expert horen en aannemen anders komt een leek/gewone doorsnee Vista gebruiker er niet uit.

Wat ik nou probeer duidelijk te maken is: Als je toch van die onbegrijpelijke schermen krijgt dan is er wat loos. Ben je het daar mee eens?? Zou het komen omdat je dan juist aan die verborgen schermen hebt zitten pielen? Je zult het toch met me eens zijn dat je zo' n scherm nooit hoort tegen te komen als je gewoon gebruikt maakt van Vista en Vista compatibele programma's en dat je alleen eigendomsrecht hoeft te verkrijgen als je handelingen wilt verrichten die voor de gewone gebruiker niet noodzakelijk zijn?? Ik ben benieuwd naar je mening. Ik ga nu Vista er nog een keer opzetten zonder al dat gepiel, gewoon puur en maagdelijk en ik blijf af van de verborgen bestanden. Dan hoor ik zonder meer gebruik te kunnen maken van alle faciliteiten zonder ingewikkelde en nauwelijks te bevatten procedures als verborgen bestanden bewerken of eigendomsrechten te verkrijgen. Mee eens??

Wat betreft de dubbeltaligheid. De kern is dus Engels, maar wat ik toch bevreemdend vind, is het door elkaar gebruiken van documenten en documents, gebruikers en users etc. en dat soort zaken omdat het suggereert dat het om verschillende mappen gaat terwijl de inhoud hetzelfde is ( ze staan alleen op verschillende plekken en als je in de een wat verandert gaat dat automatisch in de ander ook). Ik denk/hoop dat dat ook wegvalt als je die verborgen mappen met rust laat en verborgen houdt. Ook mee eens?? Ik ga het nu proberen.

Ben trouwens benieuwd hoe het met activeren gaat met al die nieuwe spullen. Ik moest XP ook opnieuw activeren toen ik weer van Vista naar XP ging en kreeg een alleen engels sprekende meneer aan de telefoon, die overigens geen probleem ervan maakte, maar hoe vaak zullen ze dit accepteren? Beetje lang verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan