Te warm en hoge CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hille

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Ik had eigenlijk al een tijdje (half jaar toch wel) last van bepaalde dingen en nu kom ik erachter dat die dingen helemaal niet zo normaal zijn. Ik heb niet zo héél veel kennis van internet pc zaken, maar goed, hopelijk kunnen jullie me toch verder helpen.
Ik heb een Packerd Bell laptop van EasyNote H5360.
De problemen:

De cpu van mijn computer staat constant op 100%! :rolleyes: Dit bleek helemaal niet goed te zijn... Ik blaas geregeld het stof weg van de ventilatiegaatjes vlakbij het toetsenbord, maar toch wordt de computer gauw warm (om over de onderkant helemaal niet te spreken, maar goed). Bij het ventilatiegedeelte bij het toetsenbord, wordt hij warm aan de zijkant van de bovenkant van de laptop...
Ik heb op ctrl alt del gedrukt om bij processen te kijken;
En wat blijkt; als ik nauwelijks wat doe, bijvoorbeeld nu alleen dit typen: SynTPEnh.exe staat die op 95% zo'n beetje (soms wat minder dan weer wat meer). De rest staat allemaal op 00. Moet ik dat uitzetten dan? Ik las op internet dat dat het touchpad is...

Ik heb ook nog nooit de accu eruit gehaald, las nu ook pas voor het eerst dat dat eigenlijk wel moest, als je die toch nooit gebruikt (vanaf het begin kon ik daar nog geen uur op werken en de winkel heeft hem toen teruggekregen om te testen en die hadden hem aanstaan op de accu zonder te gebruiken en deed het inderdaad niet lang, maar daar was niets aan te doen.) Maar nu is het probleem; waar zit die accu??? Ik heb die nog nooit kunnen vinden en ik ben niet van plan om de laptop open te schroeven. Hoe groot is zo'n accu..?

En wat ik helemaal vergeet te vertellen is dat de computer geregeld uitslaat. Dan heb ik dus gewone een computer die uit staat. En kan ik weer opnieuw opstarten. De computer is dan aardig warm. Dus ik dacht zelf dat dit te maken had met de oververhitting. Moet ik nu zo'n compresser kopen om de laptop door te blazen of een ander verkoelings ding? Of moet ik eerst dat cpu geval naar beneden krijgen?

Ik heb het programmaatje SpeedFan en daar staat (geloof ik) op hoe warm hij wordt;
Local Temp: 49C
Remote Temp: 127C
HD0: 66C
Temp1: 75C
Misschien hebben jullie er wat aan..
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Remote Temp: 127C
dat is toch zeer hoog!

wat ik zou proberen is je pc even op spyware scannen
als dit is gebeurt en dat progje staat nog steeds op 95%
start dan je pc eens normaal op en sluit het af!
kijken of het echt de touchpad is zo ja dan is het iets anders zo nee dan is het ook iets anders:p

Ik draai elke week Hitman en daar komt nog nu toe nog steeds niets uit... Maar ik zal het programma nog een keer draaien en dan kijken naar dat programma, hoe hoog die dan staat.

Hille zei:
Ik draai elke week Hitman en daar komt nog nu toe nog steeds niets uit... Maar ik zal het programma nog een keer draaien en dan kijken naar dat programma, hoe hoog die dan staat.

Hitman Pro staat niet bekent om zijn subtiele werking, zou wat losse programma's gaan gebruiken.

En een te warme processor heeft meestal te maken met stofophoping op de koelfan daarvan, openmaken en reinigen is dan vaak een goede oplossing, ook aan de binnenkant de ventilatieopeningen nalopen, airflow is ook heel belangrijk.

Wordt dit ook aangeraden als je helemaal geen verstand van de binnenkant hebt...??? :rolleyes:

Ik heb trouwens een nieuw ding voor de touchpad geintstalleerd en nu zegt hij niet meer dat hij daar vooral CPU voor gebruikt, maar nu is het de:
Niet-actieve systeemprocessen. Daar staat nu 94% CPU.

Maaaar... wat zie ik nu net!!!!!!!!!!!!!!! De CPU is nu nog maar op 5% gemiddeld!!! Jipeeeee. Dit kwam waarschijnlijk door de update. Dus die niet-actieve systeemprocessen is dus geen probleem, want die zorgen er niet voor dat het 100% wordt! Nou, dit is in elk geval opgelost.

Ik heb SpeedFan nog eens gedraaid en de temperaturen zijn nu:
Local Temp: 45C
Remote Temp: 64C
HD0:51C
Temp1: 75C
het is dus íets afgenomen.

En voor dat verkoelen/schoonmaken; kan dat ook niet met zo'n blaasding, speciaal voor de computer? Dat had ik ook ergens gelezen. Want ik vertrouw het mezelf niet toe om de laptop uit elkaar te halen.
Want waar zitten bijvoorbeeld die onderdelen die je noemde...?

En over Hitman; de programma's van Hitman los bedoel je?

Laatst bewerkt:
Meestal staat er iets over in de manual waar je moet zijn om de koelventilator van de processor en koelklokje te reinigen, en openmaken, tja, zoiets moet je durven, goed kijken waar je moet zijn heeft voordelen.

Normaal is Ccleaner, Hijackthis, Ad-Aware en Spybot voldoende om je PC schoon te maken met op de achtergrond een virusscanner, zoals AVG, er zijn wat problemen als je Hitman Pro gebruikt, deze wil wel eens te grondig schoon maken.

Laatst bewerkt:
Nou, dat is het leuke van deze handleiding, het is een algemene, voor de Packerd Bell computers en gaat dus helemaal niet over de laptops... Die informatie zou ik ergens anders moeten vinden dan en ik denk dat ik dat maar laat voor wat het is.
Ik heb hem nu al een paar uur aanstaan, hij is nog geen enkele keer afgeslagen en de computer voelt nog niet heel heet aan. Dus ik geloof dat dit eigenlijk wel de oplossing was...:D :thumb:
Ik heb inderdaad Ccleaner, AVG, Hijackthis heb ik ook wel ergens geloof ik, maar al een tijdje niet gedraaid. Ik zal ze nog even doen, maar ik geloof dat het zo is opgelost :thumb:
Bedankt voor het helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan