te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

justmehaxe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
hey,

in het programma Speedfan is een temperatuur van 55 aanwezig van mijn Processor, er staat ook een flammetje bij.

telkens als hij boven de 55 komt loopt mijn pc vast...bij zware spellen.

ik heb een Amd Duron 1200 (waar eerst een 700 inzat) Mobo MSI K7T pro2
512 geheugen.

moet ik nu gewoon een nieuwe koeler eropzetten want er zit nog steeds een cooler op van de 700 mhz.

Greetz,

raar dat ie al vastloopt bij 55 graden. Dat is echt niet zo heel warm. Welke temps geeft speedfan nog meer aan?

Een nieuwe koeler is wel aan te raden. Voor een paar euro heb je al een aardige koeler. (die duron wordt niet zo heel heet dus er hoeft geen joekel van een koelblok op...)

Geplaatst door justmehaxe
moet ik nu gewoon een nieuwe koeler eropzetten want er zit nog steeds een cooler op van de 700 mhz.
Ik zou je idd aan raden een andere koeler erop te zetten.
Ondanks dat die 55 graden niet extreem hoog is.

NB: let op bij installen van oude cooler op nieuwe CPU dat je er coolpasta of een geleide-sticker tussen stopt!

Bij sommige system-monitor prog's kloppen de aangegeven temperaturen niet, erg lastig als je ingesteld hebt ( soms standaard ingesteld ) dat je systeem af moet sluiten bij een bepaalde "gevaarlijke temperatuur".
Gebruik daarom liever je bios om de juiste temperatuur te checken...

greetings from Erkah

Bijlagen

55 graden.

Die koeler is idd. te licht voor de processor.

Maar Speedfan is niet 100% betrouwbaar (druk me heel zacht uit)

Het verschil tussen de temp die speedfan aangeeft en de werkelijke temp. kan oplopen tot meer dan 20 graden.

Maw. erkah heeft gelijk en plak minimaal een door AMD voorgeschreven koeler op je CPU.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan