te warm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

amber2911

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Hoi,
Ik heb echt mijn best gedaan om een beetje te snappen wat er hier allemaal geschreven wordt, maar ik kom er niet helemaal uit.

Mijn computer staat tegenwoordig erg vaak te koelen; veel vaker dan vroeger. Mijn man heeft hem inmiddels schoongemaakt van binnen (was ook erg nodig), maar het heeft eigenlijk niets geholpen. Heb dus maar de veschillende progjes gedownload om eens naar de temperaturen te kijken.
SpeedFan geeft aan dat Core1 Core0 en Core altijd minimaal 70 graden zijn en de fan begint pas te loeien als het boven de 75 komt, ik zie dan de temp eigenlijk continu oplopen tot zo'n graad of 82. . Verder geeft hij HD0 37 graden en Ambient 0.
Ik heb speedFan niet geconfigureerd, lijkt me beter dat ik van zulke dingen afblijf. Voorzover ik kan zien geeft hij bij mij trouwens hlemaal geen fans aan.

Ik dacht eigenlijk best een goeie computer te hebben, maar ik word hier behoorlijk gestoord van. Ik heb een HP m7680.
In princiepe past mijn computer de snelheid van fan zelf aan, maar het lijkt mij zo vreemd dat alles eerst zo warm wordt + hij hoefde vroeger dus eigenlijk nooit op volle kracht te koelen (schrok me rot de eerste keer dat hij begon te loeien, had hem toen zeker al een jaar).

Wat moet ik hiermee?

Speedfan is niet erg betrouwbaar.
Probeer PCWIZARD eens en kijk eens wat die aangeeft!

70 is erg hoog voor een PC die net aanstaat!

Heb je de PC misschien op een andere plek gezet. Bijvoorbeeld in een kastje zonder dat hier voldoende airflow is? De fans op de behuizing moeten natuurlijk wel de warmte af kunnen voeren

Ron

Hoi,

Je man heeft hem schoongemaakt maar heeft hij ook de koelribben en ventilator van processor schoongemaakt
Draai ook even met de deksel van de pc af en kijk dan even of hij koeler blijft.

Modag

Hardware Monitoring : Fintek
Voltage CPU : 1.05 V
Processor Temperature (Core 1) : 72 °C
Processor Temperature (Core 2) : 70 °C
:
Video Monitoring : nVidia Driver + Thermal Diode
GPU Temperature : 72 °C
GPU Diode : 73.2 °C
GPU Fan : 100%
:
Hard Disk Monitoring : S.M.A.R.T
:
Dat zegt PC Wizard, dus dat komt wel ong overeen. I
k had hem inderdaad ergens anders gezet, maar niet in een kastje ofzo. Wel een beetje in een hoekje onder een schuin dak. Hem hem gisteren daar al weg gehaald, maar dat verandert niets.
Het rare vind ik ook eigenlijk dat hij pas hard gaat koelen op 75 graden.
Mijn man heeft idd ook de koelribben schoongemaakt. Hij had het er over dat hij misschien koelpasta weggehaald zou kunnen hebben. Gaat hij vanavond opnieuw aanbrengen. Maar dan nog, hij is vrijwel meteen rond de 70. Ik lees hiermeestal over temperaturen van rond de 40 toch?

Koelpasta weghalen kan inderdaad het probleem zijn daar je dan geen geleiding meer hebt.
En zoals ik al zei is 70 graden te hoog en inderdaad ligt het meestal rond de 40 graden. Even kijken vanavond als er koelpasta op zit.Anders horen we het wel. Wellicht dat iemand nog een oplossing heeft.

Hoi,
Mijn man heeft de pasta aangebracht en hij blijft nu veel beter koel; rond de 45 graden. Alleen de videocard word wel warmer; rond de 60. Ik zou de videocard fan wel zo willen instellen dat hij hem koeler houdt, maar zoals ik al zei, SpeedFan geeft bij mij helemaal geen fans aan, alleen de temperaturen. Heb je een idee hoe ik dit zou kunnen doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan