Te warm??

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjic

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Sinds enige tijd maakt mijn twee-jarige HP DV7 Pavilion toch wel wat 'lawaai'. De fan sloeg altijd al vrij snel aan maar nu draait ie vanaf 5 minuten op volle toeren. Soms begint ie ook nog een soort te loeien
Paar dagen geleden zijn de drivers ge-update, daarvoor liep ie om de haverklap 'vast' dmv een bevriezend beeld. Na de update heeft dat niet meer plaatsgevonden maar is het loeien juist erger geworden.
Verder wordt ie ook erg warm.
Ik heb een printscreen bijgesloten, kan iemand mij misschien vertellen of dit alles oké is?

Nu heb ik al verschillende keren gelezen dat ie open gemaakt kan worden om eventueel aanwezig stof te verwijderen.
Nu heb ik 0!!! compurterkennis maar dat toch maar gedaan. Echter, eenmaal open moet ie nog verder open en daar ga ik mezelf maar niet aan wagen. Al de dingen die losgemaakt moeten worden, moeten namelijk ook weer op hetzelfde plekje worden terug geplaatst. En dat zou zomaar eens een dingetje kunnen gaan worden....

temp laptop.jpg

Je CPU is wel erg heet. Je zou de koelpasta kunnen vervangen of een nieuwe koeling kopen. Misschien dat het schoonmaken van je PC ook helpt.

Zou idd beginnen met ontstoffen, niemand in de vrienden, fam., kennissen kring die dat voor je kan doen?
Gaat om het koelblok en ventilator van de CPU en de eventuele grafische kaart, die warmtegeleidende pasta vervangen hoeft niet altijd als de boel stofvrij is.

Kan je de case openen: (heb je nog garantie, plakt er een sticker op ,..)
Anders gewoon is met een stofzuiger erdoor (zelf gebruik ik ook meestal een compressor om te blazen)

gr,
Maxim

Als ie open is, neem ik aan?
Maar met blazen blaas je het er toch in ?

In 'rust' loeit ie ook.

Vrees dat het weg brengen gaat worden, zou nl niet weten wie 'm open kan schroeven.

Wel het is niet moeilijk om het open te schroeven hoor ;).. gewoon achteraan is kijken aan hoe je case
vast zit.

Het enige waar je op moet letten is dat er geen garantie plakkers op zitten, maar als bv. je garantie gedaan is?
dan is dit geen probleem.

Met een compressor blaas je gewon het stof wat rond, zodat je het daarna kan stofzuigen. (je blaast het tussen de kleine hoekjes vandaan)

gr,
Maxim

Ik heb 'm al opengemaakt, vorige week. Maar als de bodemplaat eraf is dan ben ik er nog niet. Dan moet er nog meer los.
Heb filmpjes opgezocht van hoe het er dan uitziet en toen zag ik dat er verschillende onderdelen losgemaakt moeten worden om er beter bij te kunnen. Tja...... daar heb ik geen kaas van gegeten. En manlief al helemaal niet. Die weet niet eens hoe de laptop aan moet, :) (lang leve de Ipad voor hem)

Volgens mij is het een laptop dus dan raad ik je het af om hem uit elkaar te halen

even langs de pc boer dus kosten kunnen verschillen bij de een is het 15 euro bij de ander 30

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan