Te Warm?

• Onderwerp starter Onderwerp starter CVP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CVP

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2013
Hallo,

Nadat ik vanmiddag Windows opnieuw heb geïnstalleerd, word mijn laptop erg warm(lees: heet) met een constante temperatuur van +/- 83°C. (zie bijlage)
Dit gebeurt al tijdens een beetje surfen en niks doen, ben dus bang om zwaardere programma's te starten..

Ik ben vrees dat hierdoor verschillende onderdelen sneller slijten/beschadigen (fan, cpu) is dit zo? Zo ja wat kan ik er aan doen om dit probleem te verhelpen?
:(

coretemp.PNG

Bij voorbaat dank!

Coen

EDIT- Temperatuur blijft stijgen nu gemiddeld zo'n 86 graden met pieken tot 100°C..

Laatst bewerkt:
Zéér waarschijnlijk heb je last van (veel) stof in de koelribben van je proseccorkoeler, deze uitspuiten met perslucht, zal veel schelen.
Blokkeer je fan wel tijdens het uitspuiten,
veel succes!

Zéér waarschijnlijk heb je last van (veel) stof in de koelribben van je proseccorkoeler, deze uitspuiten met perslucht, zal veel schelen.
Blokkeer je fan wel tijdens het uitspuiten,
veel succes!

Is dat een kwestie van, opendraaien, schoonspuiten, en weer dichtdraaien?

Dank voor je snelle antwoord :thumb:

EDIT;;

Het gaat hier om een Acer Aspire V3 571G, ik heb vernomen dat het niet makkelijk is om deze "zomaar even" open te draaien, is bet beter om dan maar vanaf de buitenkant wat lucht naar binnen te blazen?

Laatst bewerkt:
De meeste laptops gaan niet makkelijk om het 'zo even' te doen, ik zou er als eerste lucht vanaf de onderkant in spuiten, blokkeer wel je fan!!

Hallo

Hoe je een laptop snel/eenvoudig zuiver/stofvrij kunt maken staat hier :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/823785-Laptop-word-te-warm?highlight=laptop+zuiver+maken

Ventilator blokkeren , en in de omgekeerde richting van de normale airflow blazen.

Indien je dit op regelmatige basis doet , gaat dit heel vlot en snel.

De laptop dient hiervoor zelfs niet te worden geopend.

Mocht deze wel eenvoudig zijn te openen is dit beter.

"Ik ben vrees dat hierdoor verschillende onderdelen sneller slijten/beschadigen (fan, cpu) is dit zo? "

Ventilator alsook c.p.u. kunnen wel tegen een stootje ....

Waar je je wel zorgen om moet maken , is , als er onvoldoende airflow in de behuizing van de laptop is , de harddisk te warm wordt.

De magnetiche laag op de platters kan niet tegen een te hoge t°

Harddisk t° kun je controleren d.m.v. crystaldiskinfo.

Als de c.p.u. te lang te warm (heet) wordt , kan de g.p.u./motherboardchipset van het motherboard loskomen (soldeerverbindingen)

De g.p.u. is immers meestal op dezelfde heatpipe gemonteerd als de c.p.u.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan