Te warme laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluca

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Hallo iedereen,

Eerst en vooral wil ik even zeggen: heel mooie interessante site!!

Ik heb een vraagje die al meerdere keren gesteld is maar ik ben echt een leek wat betreft hardware en mijn vriend is er niet helemaal gerust in, dus ik wou toch een iets meer persoonlijk antwoord :)

Ik heb een laptop Dell - Studio sinds een half jaar ongeveer en de laatste maand valt hij heel regelmatig uit. Ik vermoed dat het komt doordat hij te warm heeft, al ben ik daar niet 100% zeker van.

Op jullie site heb ik heel wat gelezen over programma's om de temperatuur te meten maar ik heb geen idee wat een goeie temperatuur is, dus het heeft ook niet veel zin om die te gaan downloaden natuurlijk.

Kunnen jullie zeggen welk programma ik het beste gebruik om de temperatuur te meten en wat dan correcte temperaturen zijn.

Bestaan er ook programma's die de temperatuur kunnen helpen laag houden? Of andere tips?

Alle hulp welkom :-) Bedankt van een dankbaar Belgje ;)

probeer gewoon eens 1 van die programmas en post je temperaturen hier eens. Je hebt wel programmas om bv. je ventilator sneller te doen draaien maar ik denk dat je beter eens met een busje perslucht je ventilator schoonmaakt.

Een ander Belgje

bedankt voor de snelle reactie allebei.
welk programma kan ik gebruiken voor die temperatuur want die link van bertus lijkt mij toch net iets boven mijn petje te gaan :o

Ik heb weleens gehoord dat een laptop ten allertijden op een vlakke ondergrond moet staan zoals een tafel, bureau etc. ( dus niet op schoot nemen )
Dit om de warmte goed af te kunnen voeren.
Weet niet hoeveel hier van waar is, heb het ook alleen maar gehoord :).
Succes ermee.

bedankt :)
ik moet toegeven dat ik dat vroeger ook durfde te doen, maar zelfs op een vlakke ondergrond valt hij nog steeds regelmatig uit
jammer genoeg :rolleyes:

ik heb nog wat verder gesurft en coretemp gedownload

results in de bijlage

hoop dat ik het goed gedaan heb
Temperatuur.JPG

waarschijnlijk niet, alleen zie ik niet meteen in hoe ik met een stofzuiger het stof er echt kan uitzuigen.

tenzij ik hem openmaak natuurlijk maar daar begin ik liever niet aan :D

de temperatuur van je cpu in een laptop hoort onder de 60 graden te liggen.
van de harde schijf hoort onder de 35 graden te zijn.

en die perslucht zal wellicht de oplossing zijn, maar na een half jaar zou dat niet mogelijk moeten zijn dat de notebook verstopt zou zijn. tenzij de laptop in een bestofde kamer zou staan.

mocht het na het busje perslucht nog niet helpen dan zou ik teruggaan naar de winkel waar hij gekocht is. omdat hij nog maar een half jaar oud is zit er nog garantie op ga ik vanuit.

kan wel door de ruimte zijn waar hij staat hoor
we hebben twee poezen dus haar is ons niet vreemd :)
ik zal morgen de stofzuiger al eens proberen, maar met die perslucht heb ik een beetje schrik dat het stof er net dieper in geblazen wordt?
toch bedankt voor de hulp allemaal!

Woonplaats?

Als iemand in de buurt van jou Mechelen, België woonde die in half uur deze kan openen, blazen en dicht schroeven?

Naast schoonmaak kan een defecte ventilator ook de oorzaak zijn.
Een losse oude ventilator laten afzuigen dus met plakband en een 12 of 5 volts voeding, afhankelijk van fan zou dan tijdelijk ook kunnen.

Een vakman kost € 60,- per uur en niet via winkel opsturen want dat is duur en onbetrouwbaar.
Een echte vakman kan gelijk repareren dus zoek deze in jou buurt.

Als je nog in garantie zit de importeur vragen.
Dan niets zelf doen want heb je deze een half jaar of is deze half jaar oud?
Vuil is betalen en ventilator defect zou dan gratis zijn.

Laatst bewerkt:
Woonplaats?

Als ik of redelijk betrouwbare personen in de buurt wonen met Laptop open schroef ervaring zonder schade zouden die het stofvrij kunnen maken zonder kosten.

Een half uurtje of je betaal €60,- per uur bij vakman.
Als de ventilator defect is zou dit ook kunnen dus voor €30 schoonmaak kosten voor open en dicht schroeven, schoonmaken is minder als minuut....
Dan weet je gelijk of dit voldoende was.

Dus alleen bij iemand die zelf repareerde dus niet opsturen via winkel want dat is extreem duur en veel klachten....

niet als het nog onder garantie valt, en deze notebook is een half jaar oud.

kan wel door de ruimte zijn waar hij staat hoor
we hebben twee poezen dus haar is ons niet vreemd :)
ik zal morgen de stofzuiger al eens proberen, maar met die perslucht heb ik een beetje schrik dat het stof er net dieper in geblazen wordt?
toch bedankt voor de hulp allemaal!

Ik zou eerder schrik hebben met de stofzuiger. Zo kan je je ventilator bijvoorbeeld sneller stuk krijgen. Weet dus goed wat je doet!!!

hallo allemaal,

sorry dat ik zo laat nog hierop reageer maar het probleem is er nog steeds.

ondertussen is hij opengemaakt geweest en er zat niet eens zoveel stof in, maar hij valt nog steeds af en toe uit.

hij deed het bijna niet meer maar nu heb ik de sims 3 erop staan en sindsdien is het voortdurend hetzelfde liedje.

ik ben zeker dat m'n laptop aan alle systeemvereisten voldoet, en als hij uitvalt is hij ook echt héél warm, dus ik weet zeker dat het die warmte is die het probleem is.

nu is m'n vraag dus eigenlijk waar ik het beste zo'n cooler kan halen. iemand ervaringen, bepaalde merken goed of slecht (liefst ook niet te duur ;)), tips, andere opmerkingen of suggesties?

bedankt allemaal!

je hebt ze al rond de 30 euro
koeling pads genaamd of notebookhouders.
prijs is verschillend per winkel dus kijk even op de sites van de winkels en vergelijk
de meeste merken zijn wel goed maar heb nog nooit problemen gehoord over die van belkin.
succes:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan