Te warme laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluca

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Hallo iedereen,

Eerst en vooral wil ik even zeggen: heel mooie interessante site!!

Ik heb een vraagje die al meerdere keren gesteld is maar ik ben echt een leek wat betreft hardware en mijn vriend is er niet helemaal gerust in, dus ik wou toch een iets meer persoonlijk antwoord :)

Ik heb een laptop Dell - Studio sinds een half jaar ongeveer en de laatste maand valt hij heel regelmatig uit. Ik vermoed dat het komt doordat hij te warm heeft, al ben ik daar niet 100% zeker van.

Op jullie site heb ik heel wat gelezen over programma's om de temperatuur te meten maar ik heb geen idee wat een goeie temperatuur is, dus het heeft ook niet veel zin om die te gaan downloaden natuurlijk.

Kunnen jullie zeggen welk programma ik het beste gebruik om de temperatuur te meten en wat dan correcte temperaturen zijn.

Bestaan er ook programma's die de temperatuur kunnen helpen laag houden? Of andere tips?

Alle hulp welkom :-) Bedankt van een dankbaar Belgje ;)

probeer gewoon eens 1 van die programmas en post je temperaturen hier eens. Je hebt wel programmas om bv. je ventilator sneller te doen draaien maar ik denk dat je beter eens met een busje perslucht je ventilator schoonmaakt.

Een ander Belgje

bedankt voor de snelle reactie allebei.
welk programma kan ik gebruiken voor die temperatuur want die link van bertus lijkt mij toch net iets boven mijn petje te gaan :o

Ik heb weleens gehoord dat een laptop ten allertijden op een vlakke ondergrond moet staan zoals een tafel, bureau etc. ( dus niet op schoot nemen )
Dit om de warmte goed af te kunnen voeren.
Weet niet hoeveel hier van waar is, heb het ook alleen maar gehoord :).
Succes ermee.

bedankt :)
ik moet toegeven dat ik dat vroeger ook durfde te doen, maar zelfs op een vlakke ondergrond valt hij nog steeds regelmatig uit
jammer genoeg :rolleyes:

ik heb nog wat verder gesurft en coretemp gedownload

results in de bijlage