te weinig geheugen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjllo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Wanneer ik Kazaa-lite heb aanstaan,en ik wil het spel Battlefield 1942 spelen dan schokt en hapert het beeld van alle kanten.Maar wanneer Kazaa-lite uitstaat,dan is het goed.
Ook met audiobewerkingen op de achtergrond is het niet mogelijk om dat spel fatsoenlijk te spelen.

Ik heb 1024mb (pc2700) geheugen, 2x512mb dual channel configuratie.
Het wisselbestand loopt van 1536mb tot 3072mb.

verder betreft het een AMD XP2600+ 166FSB op een Epox 8RDA+ met een ATI 9600pro 128mb.

Kazaa-lite trekt op zijn hoogst maar 80mb,hoe kan dit nu invloed hebben op de werking van de pc?

Ook met het transcoderen van DVD's heb ik wel eens dat de pc volledig onbruik wordt,terwijl er maar een fractie van het geheugen wordt gebruikt.

B.Jager

Als je kazaa aan hebt staan moet je eens kijken hoeveel processor belasting deze heeft

De chipset drivers worden altijd als eerste geinstalleerd(na directX);)

Het cpu gebruik is inderdaad nogal hoog gemiddeld zo'n 55%:o. mag ik aannemen dat het hier dan aan ligt?

B.Jager

Geplaatst door hjllo
De chipset drivers worden altijd als eerste geinstalleerd(na directX);)

Het cpu gebruik is inderdaad nogal hoog gemiddeld zo'n 55%:o. mag ik aannemen dat het hier dan aan ligt?

B.Jager

Geen last van virussen/spyware? Wat start nog meer op wat zich laad in het geheugen? (msconfig checken)

Alleen de antivirus software en firewall(trendmicro) worden tijdens het opstarten meegeladen.De rest is grondig gezuiverd,ook de meeste overbodige services zijn uitgeschakeld.

B.Jager

Gisteren dacht ik dat het mischien aan mijn koeling zou liggen omdat de cpu 59 graden werd na een spel.Toen heb ik een nieuwe laag koelpasta tussen de CPU en het koelblok gedaan,en nu blijft de temp stabiel op 39 graden,met nog dezelfde problemen natuurlijk.

B.Jager

Mijn HD's kunnen inderdaad wel een beurtje gebruiken.

Ik heb 2x 120gb Seagate,maar ik had vorige week geen eens ruimte meer om een DVD te transcoderen:D .

Ik heb toen alle bagger verwijderd maar heb toen niet de schijven gedefragmenteerd:o .

Dat ga ik dus nu eerst eens doen.

B.Jager.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan