Te weinig ruimte op harde schijf???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
heey, ik had een bestandje gedownload van 4,18 GB. Op mijn externe harde schijf is nog 77 GB aan ruimte vrij, maar wanneer ik het probeer over te zetten van C:\ naar K:\ (de externe harde schijf dus) wordt er vermeldt dat er te weinig ruimte vrij is. Ik kan wel gewoon kleinere bestanden van 30 MB enzo erin zetten. Ook heb ik al een bestand van 9 GB erin zitten, ik heb geen flauw idee wat ik zou moeten doen...

(Het is trouwens een 160 GB HD van Lacie)

En overigens sleep ik geen ingepakt bestand maar een map naar mijn HD.

Laatst bewerkt:
Hoi :)

Heb niet meteen een oplossing maar gaat het nu om een gewoon bestand of een ingepakt bestand of een hele map?

ED

Hoi :)

Heb niet meteen een oplossing maar gaat het nu om een gewoon bestand of een ingepakt bestand of een hele map?

ED

Het gaat om een hele map met daarin 2 afbeeldingen, 1 .txt bestand en 1 groot .iso bestand van 4,18 GB. Ik ben hem nu aan het inpakken, mischien dat ik wel een .rar bestandje kan overzetten. Zo niet...dan hoop ik op jullie hulp!

en die schijf bestaat uit 1 totale partitie ?..is maar 1 station ?

ED

Zoals Gerwag al zegt, fat of ntfs.
In geval van fat is het niet mogelijk bestanden van 4gb of groter hierop te parkeren.
Je zal die schijf moeten converteren naar ntfs

Dit gelezen :

Ook heb ik al een bestand van 9 GB erin zitten

Geen FAT dus lijkt me :)

ED

Dit gelezen :

Ook heb ik al een bestand van 9 GB erin zitten

Geen FAT dus lijkt me :)

ED

Bestandssysteem is FAT32 , dus is wel degelijk een FAT. Maar toch (ik zie nu net dat het bestand 16,8 GB is) heb ik er dus bestanden op staan die groter zijn dan 4 GB. Ik kan alleen mn bestand van 4,18 GB niet uitpakken... erg raadselachtig.

In hoeverre is het mogelijk de inhoud van de schijf helemaal over te zetten op een andere pc en dan deze opnieuw te formatteren maar dan NTFS waardoor je waarschijnlijk alles mee oplost.

ED

In hoeverre is het mogelijk de inhoud van de schijf helemaal over te zetten op een andere pc en dan deze opnieuw te formatteren maar dan NTFS waardoor je waarschijnlijk alles mee oplost.

ED

Je kunt ook zonder formatteren de schijf omzetten naar NTFS. Zoek maar eens op convert

(convert x: /fs:ntfs waarbij x je driveletter is)

Je kunt ook zonder formatteren de schijf omzetten naar NTFS.

Is inderdaad mogelijk maar als je dan niet eerst alles backupt en er GAAT iets fout ben je het wel kwijt...:)

ED

Je kunt ook zonder formatteren de schijf omzetten naar NTFS.

Is inderdaad mogelijk maar als je dan niet eerst alles backupt en er GAAT iets fout ben je het wel kwijt...:)

ED

Okee, m@rio, bedankt voor de instructie en ED, bedankt voor alle hulp en vooral het vlug reageren :) Ik heb nu genoeg informatie, het converten naar NTFS zal wel werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan