Te weinig schijfruimte terwijl ik genoeg heb!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Als ik een rar bestandje wil uitpakken naar mijn c schijf, (en het is een iso van 4,8 gig)...dan krijg ik op een gegeven moment de melding dat ik niet genoeg schijfruimte heb...terwijl ik meer dan genoeg heb op mijn c... waar kan dit aan liggen? Bestandsindeling of zo? Ik heb dus ook nog een andere partitie van 8 gig...en daar kan ik ook helemaal niets op uitpakken...laat staat downloaden of kopieren..dan krijg ik ook de melding dat mijn schijf vol is...
iemand een idee?

Vergeet niet, dat als je een .rar opent, en als die .rar 4,2 gig is, dat dan het bestand er in wel 6 gig is misschien. als je dan gaat extracten, als ie klaar is heb je dan 10,2 gig, totdat je je .rar weer opent.
raar raar raar...
defragmenteren die zooi, scannen op virrussen etc.

Een bestand van 4 gig of groter kun je alleen op een NTFS schijf kwijt.

Probeer je 'm misschien uit te pakken naar een FAT 32 schijf?

Lollige: Ik pak hem uit vanaf weer een andere partitie, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik denk dat het idd ligt aan het feit dat ik die ene schijf FAT32 is... wat me brengt bij de volgende vraag...

Is het verstandig om al mijn andere partities dan naar NTFS om te zetten? En alleen mijn boot partitie op FAT32 te laten staan?

tsja,

Als je XP draait lijkt het mij verstanding alles op NTFS te zetten.
Let wel op dat je schijven in DOS en WIN 9x/Me niet meer bereikbaar zijn dan.

Maar kan ik ook mijn boot partitie op NFTS zetten dan? Ik dacht niet dat dat kon.,.heb daar vorige keer veel problemen mee gehad namelijk...

Dat kan zeker. Hoe heb je het de vorige keer gedaan?

Ik heb toen een hele lange tijd lopen *****n met Partition magic dus denk ik dat daar iets fout is gegaan want na het formatteren, in DOS, herkende de pc geen van mijn schijven meer dus ik dacht dat het daar aan lag dus.. Maar jij zegt dus dat ik gerust alles op NFTS kan zetten ?

Je kan het gewoon op ntfs zetten en je hoeft daar niet eens een ander programma voor te bruiken.

Ga naar start, uitvoeren en typ in cmd en druk op OK. In het dosvenster typ je in:

convert c: \fs:ntfs

Als ik dat doe krijg ik "ongeldige parameter".
Mijn boot partitie is trouwens de E..dus heb ik dat gebruikt ipv c natuurlijk.. maar dat helpt dus niet...

moet ik dat doen als ik in e:\ in dos zit..of maakt het niet uit waar ik het typ?

Je moet dan de c vervangen door e

Het is trouwens convert c: /fs:ntfs (ik had \ en / verkeerd staan)

Aha kijk dat is beter...! Bedankt! Weet je trouwens ook nog hoe je een partitie helemaal weg krijgt.. ? Ik heb namelijk een andere partitie van maar 8 mb waar ik niets mee kan ...

gefeliciteerd met je ouderschap trouwens :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan