te weinig systeembronnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

delpa

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Ik ben een paar computers met windows xp prof. tegengekomen allen met het volgende probleem /mededeling:
"Kan gebruikersprofiel niet laden te weinig systeembronnen"
Probeer je met een ander account in te loggen, lukt het ook niet overal dezelfde meding. vervolgens kun je niet meer in de pc inloggen. Wat wel nog eens een keer wil lukken is inloggen in de veilige modus. Vervolgens normaal opstarten levert wederom dezelfde mededeling op. Wie herkent dit euvel, weet niet waar ik het moet zoeken. Harde schijven uitgebouwd en via een andere pc gescand met Norton, alles virusvrij!!
een rondje googlen levert weinig info!!
groet Peter.

Kan meerdere oorzaken hebben. Alvorens te gaan gissen svp antwoord op de volgende vragen:
- zijn de machines volledig update met de laatste servicepacks en alle daarop volgende updates?
- hoeveel werkgeheugen hebben de onderscheidelijke machines?

Enkele machines hadden nog niet servicepack 3 geinstalleerd, een machine had wel servicepack 3 maar nog niet de updates die na servicepack 3 zijn uitgekomen. Het interne geheugen bij de machines wisselde sommige 256 mb, andere 500 mb en enkele 1Gb.
groet Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Begin dan eens met een uitputtende update en herhaal update meerdere malen totdat er geen updates meer worden gevonden en laat svp dan nog eens weten of de melding weer komt.

Oké, heb er nu eentje staan die ik helemaal opnieuw aan het installeren ben met alle updates etc.
Laat weten hoe het afloopt!
Alvast bedankt!
groet Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Komen ze toevallig uit een bedrijfsnetwerk.
Indien ja. Start eens in veilige modus en verwijder alle gebruikersprofielen. Loop ook even door de instellingen van de default user.

probleem opgelost

Begin dan eens met een uitputtende update en herhaal update meerdere malen totdat er geen updates meer worden gevonden en laat svp dan nog eens weten of de melding weer komt.

Nieuwe installatie gemaakt met alle updates, machines lopen weer als een zonnetje :)
Bedankt voor de suggesties!
Met vriendelijke groet, Peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan