Te weinig verbindingen van router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janklaasdiederi

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2006
Hallo,

Het volgende probleem; onze router (Sitecom WL 160) staat na het ziggo (motorola) modem opgesteld (=standaard). Als er teveel pc's/apparaten verbinding willen maken met het internet via de router, bedraad of wireless, valt de verbinding er volledig uit.
Het lijkt er op dat de router maar een max aan verbindingen toe staat, volgens mij gebeurt dit als er 4 of meer apparaten op de wifi zitten.
o.a. iphone, laptop, 2 pc's, Nas schijf. ('alles' windows 7)

Wat is hiervan het probleem en hoe is dit op te lossen?

Kon zo 1-2-3 niet iets anders op het forum vinden omdat ik niet echt weet naar welke termen ik specifiek moet zoeken...

Hoi,
volgens de specs moet je router 253 verbindingen tegelijk aankunnen dus daar kan het niet aan liggen. Als het internet uitvalt hoef je dan alleen je router te resetten of ook je modem? Het kan n.l. ook aan het modem liggen het hoeft niet per se je router te zijn. Het web staat vol met problemen over modems van Ziggo. Heb je dat probleem altijd al gehad of heeft hij het voorheen wel goed gedaan? Kortom wat meer achtergrondinfo is welkom.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit probleem altijd al gehad (router en ziggo tegelijkertijd aangeschaft).
Na een reset van de router (stroomonderbreking) werkt het weer, maar ook dan kan het net zo snel weer fout gaan...

Hou ons op de hoogte van het resultaat en probeer anders eens kanaal 13

Voor het uitzenden van het draadloze signaal zijn dertien verschillende frequentiekanalen beschikbaar. Wordt een kanaal door meerdere draadloze netwerken tegelijk gebruikt, dan resulteert dat gegarandeerd in storingen. Maar ook het gebruik van een naastliggend kanaal kan problemen opleveren! Door in die gevallen de ingestelde frequentie te wijzigen, kan de kwaliteit van de draadloze verbinding aanzienlijk worden verbeterd.

En 13 wordt gewoon weinig gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan