Te weinig virtueel geheugen tijdens kopiëren naar NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

digitall12

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Hallo,

Ik heb een probleem met het overzetten van een iso-bestandje. Deze iso staat op een externe harddisk (WD Essentials 3tb) en die wil ik overzetten naar mijn NAS(Netgear Readynas 102)
Nu loop ik tegen het probleem aan dat het virtueel geheugen tijdens het kopiëren volloopt. Zo erg dat mijn pc niet meer werkt en ik alles moet herstarten.
Ik heb al Cacheman geinstalleerd die het Ram geheugen voor mij beheerd, maar dat werkt ook niet.
Mijn pc is een Dell Optiplex 740 met 4gb ram geinstalleerd. Ik draai Win7 Ultimate.
Wie kan me helpen??

Hoe weet je dat je virtueel geheugen volloopt? Ik heb nog nooit meegemaakt, dat tijdens het kopieëren het geheugen problemen geeft. Kan je de extern hardeschijf via usb aansluiten op je computer, en hangt de NAS gewoon in het netwerk? Probeer gewoon het bestand eerst te kopieëren, en pas later te wissen.

Via taakbeheer >tab prestaties, zie ik dat het fysiek geheugen volloopt tot de top. En dan kan ik niets meer doen. En ja, de externe schijf hangt via usb aan de pc en de NAS in het netwerk.
Wat bedoel je met de laatste zin?

Laatst bewerkt:
Taakbeheer.png
Dit is wat ik bedoel. Mijn geheugen schiet vol doordat ik van externe hd naar NAS kopieer.

Dat is je fysieke geheugen. Welke processen gebruiken veel geheugen?

Virtueel geheugen vergroten?
Start uitvoeren en type dan
sysdm.cpl
geavanceerd
Virtueel geheugen
en zet dat op:
3069
6138
in die orde van grootte, werkt bij mij prima. (ik had een oud 16 bits programma dat telkens crashte agv dit probleem, nu sinds ik dat gisteren aangepast heb niet meer...)
Je kunt ook nog geheugen vrij maken met een vbs script, onder XP werkt dat onder Win7 weet ik dat niet, maar je maakt niks stuk...
Maak een bestand aan memory.vbs (op de desktop of zo, maakt niet uit).
R-muis erop en bewerken en vul daar in:
FreeMem=Space(80000000)
En sla het op.
Als er geheugen weg dreigt te lekken dubbelklik je op dat bestand...
Pas de waarde eventueel aan:
http://jiggmin.com/threads/96256-How-to-increase-your-computer-speed-in-Notepad-WINDOWS

Laatst bewerkt:
Inderdaad heb ik mijn virtueel geheugen vergroot tot 6138 maar toch loopt de boel vast. Ik kan gewoonweg geen bestand kopieren naar de NAS.
Ik ga aan de slag met je vbs script, dank je wel.

Via taakbeheer >tab prestaties, zie ik dat het fysiek geheugen volloopt tot de top. En dan kan ik niets meer doen. En ja, de externe schijf hangt via usb aan de pc en de NAS in het netwerk.
Wat bedoel je met de laatste zin?

Windows kent in feite de commands moveing en kopieëren. Probeer eens bestanden te kopieëren en pas later te wissen. Dus niet cut and paste, zoals dat in het Engels heet. Ik berijp niet waarom je virtueel geheugen zo vol raakt. Met cut and paste heb ik enig idee, maar dat mag bij kopieëren geen rol spelen. Wat gebeurt er indien je voor het kopieëren de virus scanner uit zet?

Ik heb het euvel gevonden!
De bottleneck was mijn switch. Die zat in mijn netwerk en blokkeerde de boel. Ik kan nu wel weer op een goede manier bestanden uitwisselen naar de NAS.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Heb je een idee waarom (stuk?).. ... en switch geeft toch alleen maar door of welke beperking vd switch kwam je tegen?
Dat laatste lijkt me zeer leerzaam om te weten!
Fijn iig dat het opgelost is.

De 2com officeconnect switch was maar een 10(?) mbit. Deze werkte als een trechter op mijn netwerk.
Ik ben ook blij dat het opgelost is!
Nogmaals bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan