te weinig watt op mijn voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutertje23

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
hallo,

ik heb sinds 2 weken een nieuwe pc gekocht ( onderdelen)
toen deed mijn pc het ook al niet. ik dacht toen dat het aan het moederbord lag dat ik als enige niet nieuw gekocht had. dus ook een nieuw moderbord bestelt omdat ik niemand kende waar ik mijn onderdelen kon testen. alles erin gezet. nu druk ik op de power button en er gebeurt niets. na meerdere malen op de power button te hebben gedrukt gaf hij een kleine reactie. de fans draaiden een heel klein stukje. nog geen halve seconden. en nu doet hij het dus niet. stroom eraf stroom erop en weer hetzelfde liedje. nu mijn vraag: wat zou er kunnen zijn dat mijn pc het niet doet?

specificaties:

coolermaster haf 922 toren
asrock g43t twins full hd moederbord
xfx radeon hd 4870 videokaart
recom 450 watt voeding
2x 1gb valueselect ddr2 geheugen
standaard cd/dvd drive
sony 500gb HD

groeten,

wouter

Ten eerste ken ik het hele merk Recom niet, en ten tweede het is belangrijk dat we weten wat de processor is, want deze verbruikt ook veel power.
Volgens info van verschillende 4870's moet de voeding 450 watt zijn, andere merken adviseren 500 watt.
Heb je alle kabeltjes wel goed aangesloten?

Laatst bewerkt:
ok cpu is een intel e8400 3ghz en alle kabeltjes zijn goed aangesloten daar ben ik vrijwel zeker van. de informatie van de voeding zou te vinden moeten zijn op http://www.recom.nl

450Watt is te krap en zeker met een b misschien wel c-merk voeding. De twaalf voltlijn heeft maar 20 ampere en dat zal ook te weinig zijn.
[smallimg]http://www.recom.nl/images/rc-pe450plus_p.jpg[/smallimg]
(Klikbaar zodat ej de specificaties kunt lezen)

De voeding zou het, volgens een PSU calculator gewoon moeten trekken. Ik kom uit op 377 watt. Aangezien ik net lees, tijdens het plaatsen van de reactie dat er maar 20 ampere op de 12 volt lijn zit ben ik het er mee eens dat de voeding te slap is.

ok dan zal ik is kijken voor een nieuwe voeding
wat adviseren jullie? qua watt want dan zal ik wel een coolermaster voeding gaan halen dan weet ik zeker dat het een A merk is :)

Ik heb zelf twee Corsair voedingen, beide zijn een hoge kwaliteit A-merk. De Coolermaster 520 schijnt ook een zeer goede voeding te zijn.

Inderdaad, Corsairs zijn ook zeer goede voedingen, heb zelf een Antec. Ook een A-merk dat aan te raden is. Zoals je hierboven al zag raadde ik ook de Coolermaster 520 aan.

Zoals je aan de tijd kan zien, waren tegelijk bezig met typen.:p Heb zelf jaren een Antec True power 550 gehad, helaas is een condensator na een jaar of 6 intensief gebruik bol gaan staan.

ok nou hartelijk bedankt dan weet ik genoeg en dan mag er van mij een slotje op dit topic :)

merci :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan