• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Teamindeling sorteren uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

swanwil

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365 NL
Hallo,

Is het mogelijk om uit een totaallijst waar alle teams onder elkaar staan deze te sorteren dat de verschillende teams langs elkaar gesorteerd staan ?
Ik heb een lange lijst van alle mogelijke spelers, leiders en trainers.
Door kolom A te vullen en te sorteren op kolom A wil ik daarna op een ander blad de gesorteerde teams langs elkaar weer geven.
De leiders, trainers en trainingstijd wil ik dan graag per team onderaan hebben staan.
Ik heb een voorbeeld document bijgevoegd met links een voorbeeld van de totale lijst en rechts zoals het gesorteerd zou moeten worden.

Kan iemand mij helpen ?

Bijlagen

Ik heb het bestand één kolom opgeschoven en A gebruikt. De invulling heb ik met vert.zoeken gedaan. Er zijn andere methoden, maar één werkende lijkt me voldoende.

Bijlagen

Hallo Rob,

Bedankt voor de snelle reactie ...
Voor de teamspelers werkt het prima.
Alleen krijg ik bij de leiders, traners en traningstijd dezelfde namen als er meerdere leiders e.d. zijn.
Heb je hier ook een oplossing voor ?

alvast bedant !!

Groet Wil

Wil,

Je ziet daar
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(H$1&"-"&$G16&"-"&[B][COLOR="red"]2[/COLOR][/B];groslijst;3;0)&" "&VERT.ZOEKEN(H$1&"-"&$G16&"-"&[COLOR="red"][B]2[/B][/COLOR];groslijst;4;0);"")
Pas het roodgekleurde cijfer steeds aan om het niet al te ingewikkeld te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan