Teamspeak 3 op Windows 8 64Bit met een logitech USB headset (Geluids probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

maniaknl

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Berichten
29
Hallo iedereen!

Ik heb net de 64 bit variant want Windows 8 professional geïnstalleerd.

Als ik muziek probeer te luisteren dan werkt mijn headset perfect.
Nu heb ik TeamSpeak 3 gedownload en als ik mijn eigen aanmeld op een server dan geeft die aan dat ik geen manier heb om geluid af te spelen.

Nu kijk ik in de opties bij playback naar de playback devices:
Daar heb ik Speakers (2- Logitech USB Headset) gekozen.

Als ik op de knop Play Test Sound druk geeft deze mij de volgende melding:
"Error opening playback device: could not open playback device"

Ik heb geprobeerd er naar te googlen maar heb niet echt een oplossing voor dit probleem kunnen vinden.
Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Overigens als ik naar de opties ga en kies voor capture en ik test mijn microfoon dan geeft Teamspeak wel feedback terug dat mijn microfoon het wel doet.
(Geluids metertje in teamspeak zelf gaat omhoog als ik wat zeg) Dus een deel van mijn headset detecteert die dan wel weer.

Overigens werkte alles prima op Windows 7

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!

- Dennis


EDIT
Ook op de teamspeak forums heb ik dit problem gepost:
http://forum.teamspeak.com/showthre...peak-3-Logitech-USB-Headset-(No-sound-in-TS3)

EDIT
Soort van logfile gevonden.
Dit wordt gegenereerd als ik op het knopje play test sound druk:

27-10-2012 18:27:53 Windows Audio Session Debug WAS::openDevice-enter
27-10-2012 18:27:53 Windows Audio Session Debug WAS Buffer size: 640
27-10-2012 18:27:53 Windows Audio Session Error p_wfx->wFormatTag != 1
27-10-2012 18:27:58 Windows Audio Session Error CaptureDeviceContext callbackWaits2 wait exceeded 5 secs 258
27-10-2012 18:27:58 SoundBckndIntf Error D:/Apps/Teamspeak 3/soundbackends/windowsaudiosession_win32.dll error: SOUND_CONFIG_PROBLEM
27-10-2012 18:27:58 PlaySoundSet Error Error opening playback device to play test sound
 
Laatst bewerkt:
Je hebt window 8 geïnstalleerd, heb je ook alle drivers van het moederbord geïnstalleerd of draait alles op de drivers van windows?
 
@robyB
Weet het niet precies, als ik op de logitech website kijk dan lijkt hij op deze:
http://www.logitech.com/nl-nl/support/internet-headsets-phones/usb-headset-h330
of
http://www.logitech.com/nl-nl/support/internet-headsets-phones/349

DXDIAG geeft aan:
Sound1: Speakers (3- Logitech USB Headset)
Sound2: Realtek Digital Output (Realtek High Definition audio)

Moederboard = ASROCK Extreme 4 Z77

@Lange Pier
Ik heb zojuist nieuwe USB en Geluids drivers geinstalleerd, computer opnieuw opgestart. Nog steeds geen geluid in Teamspeak. Nogmaals de headset doet het wel als ik game of muziek luister. Windows geluidjes hoor ik ook. Zelfs het geluidje die die aangeeft bij het dialoogje dat hij de sound device niet kan openenen.

DXDIAG geeft wel aan dat de provider van de USB drivers van Microsoft zijn.
Name: USBAUDIO.SYS
Version: 6.02.9200.16383 (English)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen extra plugins geinstalleerd.

Als ik bij de plugin gedeeltje kijk van TeamSpeak 3:

AppScanner
ClientQeury

Deze 2 staan aan, heb deze niet zelf aangezet

Plugins die uit staan:
Lua plugin
Test Plugin
G15 Keyboard LCD display
TeamSpeak3 Overlay plugin

PS, probleem is nu ook op het TeamSpeak 3 forum gepost.
http://forum.teamspeak.com/showthre...peak-3-Logitech-USB-Headset-(No-sound-in-TS3)

EDIT: heb een soort van log gevonden!

27-10-2012 18:27:53 Windows Audio Session Debug WAS::openDevice-enter
27-10-2012 18:27:53 Windows Audio Session Debug WAS Buffer size: 640
27-10-2012 18:27:53 Windows Audio Session Error p_wfx->wFormatTag != 1
27-10-2012 18:27:58 Windows Audio Session Error CaptureDeviceContext callbackWaits2 wait exceeded 5 secs 258
27-10-2012 18:27:58 SoundBckndIntf Error D:/Apps/Teamspeak 3/soundbackends/windowsaudiosession_win32.dll error: SOUND_CONFIG_PROBLEM
27-10-2012 18:27:58 PlaySoundSet Error Error opening playback device to play test sound

Misschien kunnen jullie er hier wat mee.
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst van "Overige software" naar "VOIP"
 
Neem aan dat je de 64 bits TS hebt gebruikt.
Raar is de melding "windowsaudiosession_win32.dll error", die zou helemaal niet aansproken moeten zijn worden.(buts zin zeg)

Beter wachten op een antwoord van TeamSpeak want dit is raar, de drivers voor de geluidskaart zullen ook wel de 64 bits uitvoering zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan