• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

teamtoernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soland

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2020
Voor de teamtoernooien die wij spelen ben ik een overzicht aan het maken van de spellen die gespeeld zijn.
In de bijlage heb ik proberen aan te geven wat de bedoeling is.

Er zijn 4 kolommen -> spel - jaar - resultaat - speler

Nu is het de bedoeling dat uit de 4 kolommen de gegevens zo worden geplaatst dat in de horizontale rij het jaar en het resultaat komt.
in de de verticale kolom staat de het spel. De gegevens zouden nu in de resteren rijen gevuld moeten worden.
Tevens bestaat de mogelijkheid dat er twee spelers zijn die in het zelfde jaar en het zelfde spel op de derde plaats terecht komen.
Is hier een formule voor of hoe kan ik dit oplossen??

Bijlagen

Met office 365 gaat het een stuk makkelijker.

Zoals je kan zien in de bovenste tabel heb ik in de eerste 2 kolommen (eerste en tweede plaats) control shift enter gebruikt om de formule in te voeren en bij de derde plaats niet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank je voor de oplossing

Ken alleen de formule xlfn._xlws.FILTER niet.

Maar het programma doet precies wat ik voor ogen had.:thumb:

Dan moet je even wachten want dat betekent dat je geen office 365 hebt:D De formule werkt dan niet

Zoals je ziet wordt de formule onder "derde" er een stuk langer op...

Bijlagen

Bedankt beide voor jullie moeite.

Met de UDF functie wordt de code wel een stuk korter.
Maar beide zijn bruikbaar.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan