Teamviewer: partner ID does not exist

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter53

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
297
Ik gebruik Teamviewer al jaren naar tevredenheid, maar momenteel lukt het niet verbinding te maken met de andere computer.
Ik krijg de melding: partner ID does not exist
Sinds de laatste succesvolle verdinding, enige maanden geleden, is
- Teamviewer op beide PC's ge-updated.
- Is mijn PC vernieuwd en ben ik van Win7 naar Win 10 overgestapt.
- Heeft de internet provider XS4ALL een bepaald filter tegen ongewenste websites ingevoerd.

Beide computers draaien zonder additionele Virusscanner of Firewall. Beide draaien Win 10 home
De normale gang van zaken is dat op beide PC's teamviewer gestard wordt.
Waarna de ander zijn 4-cijferig ID per telefoon doorgeeft en ik dat in onderstaand venster invoer.
teamview.jpg
Normaal staat teamviewer op 'afstandsbediening' alleen tijdens het maken van dit screenshot niet.
Na op verbinden geklikt te hebben verschijnt nu dus het bericht: partner ID does not exist.

Deze partner ID verandert elke keer als teamviewer opnieuw gestart wordt.
Dus het nog een paar keer na opnieuw opstarten met een nieuw ID geprobeerd, maar zonder succes.

Wie weet een oplossing?
 
In dat rood omrande venster moet je eerst het ID van de ander opgeven, daarna wordt pas om die 4-cijferige code gevraagd.
 
Aaah, natuurlijk!
Bij de installatie van Win10 had ik dat ID weer in moeten voeren en
pas daarna volstaat elke volgende keer alleen het 4 cijferig wachtwoord.
Wat dom dat ik dat vergat; de oude dag zullen we maar zeggen....

BEDANKT!
 
Kan gebeuren.
Wil je dan ook nog even je vraag als opgelost markeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan