teaser game

Status
Niet open voor verdere reacties.

cdesigns

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Beste leden,

zoals jullie wellicht weten wordt er van elke nieuwe game een teaser gemaakt ook wel bekend als een preview. Hier over heb ik enkele vragen want ik ben namelijk ook bezig met een game...

1) Moet je de teaser maken in javascript bestand? dus alles coderen...
2) is er een eenvoudigere manier zoals bv je game laten lopen en tegelijkertijd filmen?
3) Moet je alle scripts van je game in je teaser bestand zetten of mogen die apart staan bij de characters of models wat je gebruikt hebt?

MVG

leuk om te horen dat je zelf met een game bezig bent, doe dat zelf ook, en maak al 10 jaar mods en mappacks.

over de teaser, dit is echt heel eenvoudig en behoeft geen enkele scripting of coding, (tenzij je hele speciale gebeurtenissen wilt laten zien, die zul je dan eerst moeten scripten in de game zelf.)

mocht je teasers van mij willen zien, kijk dan even op mijn site, onder tabblad "movies".
ik heb deze gemaakt met het gratis bestandje Fraps, (gewoon even googelen en downloaden). ook kun je hiervoor Camtasia gebruiken, maar Fraps is echt veel eenvoudiger. er is 1 klein puntje met de gratis versie van Fraps, en dat is dat je niet langer dan 30 seconden kunt recorden (filmen) achter elkaar. na 30 sec stopt de recording, maar je kunt dan wel gelijk weer een nieuwe recording starten van 30 sec.
dus echt een probleem is dit niet. tevens staat helemaal bovenin beeld van de recording, in hele kleine lettertjes de naam Fraps. maar dit is zo klein dat t niet stoort.
de recording start je simpel weg door een knop in te drukken op je keyboard, zelf gebruik ik altijd de } knop op mn keyboard hiervoor, maar dit kun je heel makkelijk instellen.

hoe t werkt, je speelt gewoon de game die je wilt filmen. je kunt dus gameplay filmen, maar ook teasers, menu, etc. alles wat op je screen zichtbaar is wordt gefilmd.
wanneer je klaar bent met recorden dan sluit je de game af en ga je naar je C:Fraps map en daarin vind je dan het filmpje terug dat je kunt laten zien aan anderen of plaatsen op Youtube etc.
beter is het om daarna de recordings te bewerken met een film editor zoals bijvoorbeeld Windows movie maker, or betere film editors.

hier vind je Fraps;

http://www.fraps.com/download.php

leon

(ik neem aan dat je al vrij veel van je game klaar hebt daar je een teaser wilt maken, ben erg benieuwt hiernaar. heb je meer vragen laat t me dan maar weten.
succes!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan