Technics versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

ultimo13

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Hallo,

Ik heb een hele goede versterker naar wat mij vertelt is.
Het is een
Technics - New Class A
Stereo Integrated Amplifier SU-Z450

Maar nu komt het probleem, Het ding doet het prima.
Maar nu na 30 / 40 jaar ofzo iets, trouwe dienst, geeft deze een KLIK geluid als ik mijn geluid harder zet.
En gaat het geluid uit. De versterker voelt dan erg warm aan.

Dit gebeurt op de pc maar ook op de tuner en op de cd speler.
Help?!

Dat zal waarschijnlijk gewoon de oudheid zijn, ik denk (persoonlijk) dat een niewe versterker de beste oplossing is :thumb:
Of kijk even wat er is gebeurd met de versterker net (of veel vroeger) voordat hij dat gedrag ging vertonen. Maar mocht er een 'trapje' zijn (dus het is niet zo erg in het begin, maar naar enkele dagen, weken, maanden of jaren word het steeds erger) dan is het waarschijnlijk gewoon de oudheid :)

Er is niks mee gebeurd en het gebeurde zomaar, en het houd nu al 2 weken aan.
En ik heb er dus niet mee gegooid ofzo.

Er is niks mee gebeurd en het gebeurde zomaar, en het houd nu al 2 weken aan.
En ik heb er dus niet mee gegooid ofzo.

Dan ga ik toch echt uit van oudheid, maar dat hoeft niet per se, ik zou nog even wachten op reacties van mensen die deze versterker zelf hebben.

Hallo

Een duidelijk fenomeen , dat er "iets" verkeerd is .

De klik die je hoort , is de versterker die zijn uitgangsrelais inschakeld om de aangesloten luidsprekers te beschermen tegen gelijkspanning.

Vermoedelijke oorzaak uitgedroogde condensatoren in het voedingscircuit , misschien zelfs ook in het audiogedeelte.

Een lokale t.v. hersteller zal zeker onmiddelijk deze symptomen herkennen , en weten waar de mogelijke fouten gezocht moeten worden.

Service manual : http://www.user-manuals.com/service-manual-TECHNICS-SUZ450.html

Peter

Laatst bewerkt:
ok bedankt, ik heb veel gegoogled en er word gezegd dat het welleens de relais kan zijn, omdat ik een typische KLIK hoor?

Hallo

Een duidelijk fenomeen , dat er "iets" verkeerd is .

De klik die je hoort , is de versterker die zijn uitgangsrelais inschakeld om de aangesloten luidsprekers te beschermen tegen gelijkspanning.

Vermoedelijke oorzaak uitgedroogde condensatoren in het voedingscircuit , misschien zelfs ook in het audiogedeelte.

Een lokale t.v. hersteller zal zeker onmiddelijk deze symptomen herkennen , en weten waar de mogelijke fouten gezocht moeten worden.

Service manual : http://www.user-manuals.com/service-manual-TECHNICS-SUZ450.html

Peter

Bedankt, dus stel dat ik mn condensatoren vervang (hoe dat is stap2) of kan het liggen aan mn 2de google missie, namelijk het schakelaartje achter op mn versterker van het aantal ohm.
Hij staat nu op 8-16 ohm maar hij kan ook op 4-8ohm , mischien heb ik dit een keer veranderd en is die daardoor gaan KLIKKEN en te warm gaan worden?

Hallo

Het veranderen v/d uitgangsimpedantie v/d versterker heeft niet te maken met deze foutsymptomen.

Zoals reeds eerder vermeld , vermoedelijk een voedingsprobleem " condensatoren"

Mits dit reeds een oud beestje is , zou de ruststroom ook verkeerd kunnen zijn ...

De enige deftige manier , is d.m.v. "servicemanual" deze versterker te controleren en de defekte componenten te vervangen.

Of deze de kosten nog waard is , kan enkel jij bepalen.

Op rommelmarkten worden soms versterkers verkocht voor een appel en een ei.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een technics SU-x302 versterker, maar er is een probleem.

Wanneer ik de versterker aanzet, staat hij constant op "phono".
Als ik nu een cd wil beluisteren, duw ik op de knop "cd", maar hij springt steeds terug op "phono".

Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?

mvg

Vast wel caelen, maar open even een nieuwe topic dan. (En borduur niet verder op één uit 2010.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan