tegelijk internet en netwerk werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

peewee41

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Mijn netwerk draait niet tegelijk met internet.

pc waar internet binnen komt heeft twee ethernetkaarten tcp/ip externe toegangsadapter+ovislinkkaart

als ik mijn netwerk wil opstarten moet ik eerst het ip adres +subnetmasker invullen nu draait het netwerk goed,maar internet niet meer.

Als ik deze waarden weg haal door automatisch ip adres aantevinken draait internet goed,maar geen netwerk meer
:confused:

Je verhaal is niet duidelijk en onvolledig:

Van welke kaart wijzig je e.e.a?
Welk programma gebruik je om internet te delen?
Welke ip-adressen hebben de client en de PC die internet deelt? Bij de tweede gaat het om de netwerkkaart die verbonden is met de andere PC.

de ovis link kaart verander ik automatisch ip adressen in handmatig met waarden 192.168.0.1 pc2 192.168.0.2
+subnetmasker 255.255.255.0 nu werkt het netwerk goed,maar internet op pc1 niet meer

als ik de tcp/ip instelling weer op automatisch zet van de ovis kaart geen net werk meer ,maar wel internet

ben wel zover dat het te maken heeft met de dhcp instelling,maar beetje ver van mijn bed

internetdelen doe ik nog niet maar dat is wel mijn streven

De netwerkkaart waar het internet op binnenkomt zet je op automatisch en de 2e netwerkkaart zet je een ipadres op.

Als het mogelijk is hernoem dan je beide LAN iconen. 1 naar internet en de ander naar netwerk.

Zodoende weet je welke je moet pakken om aan te passen

Het aanpassen is geen probleem,maar ik wil het systeem tegelijk laten draaien.

Nu moet ik elkekeer de ip aressen van de tweede kaart verwijderen om te kunnen internetten.

waar staan de laniconen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan