& teken verwijderen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

uchh

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
5
Ik heb een javascript voor een webformulier waarbij bepaalde ingevulde elementen in het onderwerp van email programma Lotus wordt opgenomen nadat de gebruiker op een knop in het formulier heeft geklikt. Overige ingevulde onderdelen van het formulier worden opgenomen in de Body van de email.

:confused:Pobleem 1:
Het probleem waar ik nu tegen aanloop is als een gebruiker het teken & in het inputveld "zoekpad" invult, worden de overige Body elementen niet meegenomen in de body van Lotus. Is het mogelijk om het & teken in dit veld te wijderen voordat de gegevens overgezet worden naar Lotus.

:confused:Pobleem 2:
Verder loop ik tegen het probleem aan dat biij sommige gebruikers de body elementen opgenomen worden in de subject van lotus. De subject elementen die de script moet meenemen worden wel goed opgenomen, maar daarna begint het onderwerp met &body en vervolgens alle body elementen.

Ik hoop dat ik de problemen een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb de volgende javascript voor het formulier gebruikt:

[JS]<script type="text/javascript">
function emailForm(){

var email = "test postbus";

var subject1 = "TEST: ";
var select1 = document.getElementById("soort");
var subject2 = select1.options[select1.selectedIndex].innerHTML;
var subject3 = document.getElementById("sub").value;
var body_message1 = ">>ZOEKPAD:%0D";
var body_message2 = document.getElementById("zoekpad").value;
var body_message3 = "%0D%0D";
var body_message4 = ">>AANLEIDING:%0D";
var select2 = document.getElementById("aanleiding");
var body_message5 = select2.options[select2.selectedIndex].innerHTML;
var body_message6 = "%0D%0D";
var body_message7 = ">>TOELICHTING:%0D";
var body_message8 = document.getElementById("toelichting").value;
var body_message9 = "%0D%0D";
var body_message10 = ">>VERZOEK:%0D";
var body_message11 = document.getElementById("verzoek").value;
var body_message12 = "%0D%0D";
var body_message13 = ">>PRINTSCREEN: Indien van toepassing kun je hieronder een printscreen toevoegen%0D%0D%0D";

if(subject2.length == 0 | subject3.length == 0 | body_message2.length == 0 | body_message5.length == 0)
{
alert("SVP alle velden invullen.");
}
else
{

var mailto_link =

'mailto:'+email+'?subject='+subject1+subject2+subject3+'&body='+body_message1+body_message2+body_message3+body_message4+body_message5+body_message6+body_message7+body_message8+body_message9+body_message10+body_message11+body_message12+body_message13;

win = window.open(mailto_link,'emailWindow');
if (win && win.open &&!win.closed) win.close();
}
}
</script>[/JS]
 
Probleem 1:
Zoek eerst in het door de gebruiker ingegeven string naar het & teken en zet er #38; achter voordat je het in de mail tekst plaatst. Direct eraan vast, dus zonder spatie er tussen. Dan wordt het ook als het & teken weergegeven in plaats van als HTML besturingsteken.
Dat kan bijvoorbeeld met de Replace functie.
 
Laatst bewerkt:
Probleem 1:
Zoek eerst in het door de gebruiker ingegeven string naar het & teken en zet er #38; achter voordat je het in de mail tekst plaatst. Direct eraan vast, dus zonder spatie er tussen. Dan wordt het ook als het & teken weergegeven in plaats van als HTML besturingsteken.
Dat kan bijvoorbeeld met de Replace functie.


Bedankt voor je reactie.
Kun je dit overigens ook testen als je in #38; invult in het veld van het formulier. Ik heb dit eens geprobeerd met het &- en zonder het &-teken, maar dan ook wordt niet alles opgenomen in de body van de mail. Ik kom per toeval er achter dat het #-teken ook niet alles meeneemt in de body van de mail.
Ik had het er even bij moeten zetten, ik ben niet echt heel goed in javascripting
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan